Konstrukcje lotnicze mało znane oraz zapomniane

ZLIN 242L

Samolot Zlin 242L jest przeznaczony do: podstawowego i zaawansowanego treningu w cywilnych i wojskowych szkołach lotniczych, nauki i treningu w akrobacji, holowania szybowców i banerów reklamowych, treningu w lotach nocnych oraz IFR. Samolot może być wykorzystywany w kategoriach normalnych i akrobacyjnych, w granicach dopuszczalnego przeciążenia + 6 / - 3.5 g. Samolot posiada certyfikat w Republice Czeskiej, Kanadzie, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Australii, USA, Słowenii, Austrii, Liksemburgu, Belgii, Izraelu, Argentynie i Polsce.  Ogólny opis samolotu Z 242L jest jednosilnikowym, dwumiejscowym dolnopłatem o metalowej konstrukcji, z fotelami umieszczonymi obok siebie. Jest napędzany silnikiem tłokowym TEXTRON LYCOMING AEIO-360-A1B6 z trójłopatowym śmigłem Muhlbauer MTV-9-B-C/C-188-18a z hydraulicznie regulowanym skokiem śmigła lub opcjonalnie ze śmigłem Hartzell HC-C3Yr-4BF/FC 6890. Samolot spełnia wymagania FAR PART 36 i ICOA Aneks 16, rozdział 10 dotyczące ograniczenia hałasu, bez konieczności ograniczania mocy silnika. Tekst opracowano na podstawie informacji firmy L-Z

Komentarze