Eurocopter zaprezentował nowy model EC145 T2


W czasie targów śmigłowcowych Heli-Expo 2011 w Orlando na Florydzie, Eurocopter zaprezentował najnowszy model EC145 T2. Zapowiedział również modernizację 4 innych maszyn. Oficjalnej prezentacji nowego modelu nadano uroczysty charakter. EC145 T2 otrzymał wirnik ogonowy typu Fenestron (wielołopatowy wentylator, zabudowany w stateczniku poziomym), mocniejsze silniki turbowałowe Arriel 2E o mocy ponad 900 KM (standardowe Arriel 1E2 maja moc 738 KM) i wydłużonym czasie międzynaprawczym do 4, a docelowo 6 tys. h. Zmiana wiąże się również z zastosowaniem nowych przekładni wirnika głównego oraz kompozytowej belki ogonowej. Śmigłowiec otrzymał także nowoczesną awionikę z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi oraz 4-osiowego autopilota. Przedstawiciele producenta ujawnili, że podpisali na Heli-Expo 4 wstępne umowy, dotyczące sprzedaży łącznie 17 egz. EC145 T2. Hiszpańska Inaer zamierza kupić 10 śmigłowców w wersji saniternej. W takiej samej roli chce wykorzystywać 5 nowych Eurocopterów amerykańska Metro Aviation. Po jednej maszynie mogą nabyć w przyszłości także amerykańskie spółki, jedna dla przewozu klientów biznesowych, druga – pracowników przedsiębiorstw naftowych. Pierwsze dostawy mogą zostać zrealizowane dopiero w 2013. (altair)

Komentarze