Firma EVIO oficjalnie zadebiutowała na rynku, ogłaszając powstanie nowego hybrydowo-elektrycznego samolotu regionalnego EVIO 810. Firma poinformowała, że zabezpieczyła już warunkowe zamówienia oraz opcje zakupu na łącznie 450 maszyn, które mają wejść do służby na początku lat 30. XXI wieku. Przedsięwzięcie rozwijane jest przy wsparciu inwestycyjnym i technologicznym Boeinga, a kluczowym partnerem w obszarze napędu jest Pratt & Whitney Canada należący do koncernu RTX. EVIO już od kilku lat pracuje nad całkowicie nową konstrukcją, stworzoną z myślą o segmencie 50–100 miejsc. Celem projektu jest nie tylko znacząca poprawa efektywności i redukcja emisji, ale także stworzenie platformy zdolnej do przewozów cargo oraz zastosowań obronnych. Sercem EVIO 810 ma być innowacyjna architektura silnika hybrydowo-elektrycznego, pozwalająca na loty zarówno w trybie w pełni elektrycznym, jak i hybrydowym. Już w 2023 roku firma otrzymała wstępne zamówienia na 250 samolotów od dwóch dużych linii lotniczych, a kolejne 200 maszyn znajduje się w opcjach zakupu. Jak podkreśla EVIO, rozwijana konstrukcja „strong hybrid-electric” zapewni operatorom nieosiągalne dotąd oszczędności. Źródło: rynek-lotniczy.pl
Firma EVIO oficjalnie zadebiutowała na rynku, ogłaszając powstanie nowego hybrydowo-elektrycznego samolotu regionalnego EVIO 810. Firma poinformowała, że zabezpieczyła już warunkowe zamówienia oraz opcje zakupu na łącznie 450 maszyn, które mają wejść do służby na początku lat 30. XXI wieku. Przedsięwzięcie rozwijane jest przy wsparciu inwestycyjnym i technologicznym Boeinga, a kluczowym partnerem w obszarze napędu jest Pratt & Whitney Canada należący do koncernu RTX. EVIO już od kilku lat pracuje nad całkowicie nową konstrukcją, stworzoną z myślą o segmencie 50–100 miejsc. Celem projektu jest nie tylko znacząca poprawa efektywności i redukcja emisji, ale także stworzenie platformy zdolnej do przewozów cargo oraz zastosowań obronnych. Sercem EVIO 810 ma być innowacyjna architektura silnika hybrydowo-elektrycznego, pozwalająca na loty zarówno w trybie w pełni elektrycznym, jak i hybrydowym. Już w 2023 roku firma otrzymała wstępne zamówienia na 250 samolotów od dwóch dużych linii lotniczych, a kolejne 200 maszyn znajduje się w opcjach zakupu. Jak podkreśla EVIO, rozwijana konstrukcja „strong hybrid-electric” zapewni operatorom nieosiągalne dotąd oszczędności. Źródło: rynek-lotniczy.pl

Komentarze
Prześlij komentarz