Koncern Leonardo uzyskał Certyfukat EASA dla śmigłowca AW189 z silnikiem Safran Aneto-1K

Koncern Leonardo uzyskał Certyfikat Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dla śmigłowca AW189 z silnikiem Safran Aneto-1K. Dokument został wydany 8 czerwca.Według certyfikatu AW189K, napędzany dwoma silnikami Aneto-1K, może wykonywać loty na wysokości do 15 000 stóp (4572 m), czyli ok. 5000 stóp (1524 m) wyżej niż model z silnikiem GE Aviation CT7-2E1, ze starszą wersją oprogramowania.
Maksymalna wysokość startu i lądowania AW189K wynosi 14 000 stóp (4267 m), i jest większa o 8000 stóp (2438 m) w porównaniu z wersją napędzaną CT7-2E1. Maksymalna masa startowa wszystkich wersji AW189K wynosi 8600 kg. Jednaka AW189K z silnikami Safran Aneto-1K nie może wykonywać operacji w warunkach ograniczonego oblodzenia i operacji w znanych warunkach oblodzenia.
Leonardo wprowadził na rynek model AW189K w 2017. Silnik Aneto-1K, rozwijający moc 2500 KM (1860 kW) uzyskał certyfikat typu w grudniu 2019. Śmigłowce tej wersji, w nieujawnionej liczbie, zamówiło katarskie towarzystwo Gulf Helicopters. Ich dostawy mają się rozpocząć w połowie 2021. (Altair)



Komentarze