Przeprowadzono pierwszą obsługę okresową samolotu F-16 po 2 tys. godzin lotu

Specjaliści z grupy obsługi technicznej 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego zakończyli pierwszą obsługę okresową "Phased Inspection" po 2 tys. godzin lotu polskiego F-16 - poinformowało Dowództwo Generalne Rodzaju Sił Zbrojnych (DGRSZ). "Pierwszy raz w historii eskadra techniczna z poznańskich Krzesin wykonała przegląd techniczny polskiego F-16, który w powietrzu spędził dwa tysiące godzin" - poinformowano na facebookowej stronie DGRSZ. Wyjaśniono też, że specjaliści eskadry technicznej 31 Baza Lotnictwa Taktycznego wykonali tzw. Phased Inspection. Jest to okresowa obsługa, którą musi przejść każdy samolot. Po raz pierwszy została ona wykonana na samolocie F-16D, czyli dwumiejscowej wersji Jastrzębia, o numerze bocznym 4077. "Phased Inspection" to główna obsługa statku powietrznego, która polega na "kompleksowym przeglądzie i weryfikacji stanu technicznego statku powietrznego, jego systemów, podsystemów, a także zespołu napędowego". "Od tego roku, tak zwane Phased Inspections wykonywane są co 400 godzin nalotu. Są one domeną klucza diagnozowania struktury i wyposażenia samolotu. Do chwili obecnej specjaliści eskadry technicznej wykonali ponad kilkaset obsług okresowych na samolotach F-16, jednakże ta była pierwszą wykonaną po nalocie 2000 godzin" - napisano. W ostatnim czasie MON, odpowiadając na interpelację poselską poinformował, że "od czasu wdrożenia na wyposażenie w Siłach Powietrznych RP, aż do chwili obecnej, żaden z samolotów F-16 C/D nie został wycofany z eksploatacji. W rejestrze wojskowych statków powietrznych, prowadzonym przez Centralny Organ Logistyczny, jest zarejestrowanych 48 samolotów F-16 C/D (tyle ile Polska zakupiła od USA - PAP)". Samoloty F-16 Block 52+ w wersji C i D są obecnie najnowszymi samolotami bojowymi w siłach powietrznych. Pierwsze F-16 zakupione od USA pojawiły się w Polsce w listopadzie 2006 r. Są to samoloty tzw. czwartej generacji. (PAP)

Komentarze