Lufthansa Technik kończy obsługę rosyjskich samolotów


Lufthansa Technik (LHT), spółka zależna niemieckiej grupy lotniczej Lufthansy, świadcząca usługi konserwacji, kompletacji, napraw i remontów statków powietrznych oraz usługi konserwacyjne, naprawcze i MRO silników i podzespołów, z powodu nałożonych na Rosję sankcji, kończy współprace z kilkunastoma rosyjskimi liniami lotniczymi, z którymi wiązały ją kontrakty. Ponieważ sankcje związane z rosyjską agresją militarną na Ukrainę nie tylko uniemożliwiają rosyjskim samolotom lądowanie w Niemczech, ale także oprócz eksportu samolotów i części zamiennych zakazują one również europejskim firmom świadczenia usług naprawczych i konserwacyjnych dla rosyjskich linii lotniczych. Ma to znacznie większe konsekwencje dla Lufthansy Technik niż tylko utrata zamówienia na jeden silnik od jednego z rosyjskich przewoźników. Wraz z wejściem w życie amerykańskich sankcji, mających na celu powstrzymanie eksportu produktów high-tech oraz sankcji UE na sektor transportowy w Rosji, Lufthansa Technik wstrzymała wszystkie usługi dla swoich rosyjskich klientów – powiedział rzecznik Lufthansa Technik. Obecnie spółka „techniczna” ma kontrakty z kilkunastoma liniami lotniczymi w Rosji. Przerwanie świadczenia usług dotknie kilkaset samolotów wykonujących loty dla rosyjskich linii. Lufthansa Technik ma długą historię współpracy z rosyjskimi liniami lotniczymi, wypracowała szereg bliskich partnerstw z przewoźnikami w Rosji i ramach Wspólnoty Niepodległych Państw. Dobrym przykładem jest wieloletnia współpraca Aeroflotu z Lufthansą Technik, która do teraz, trwała ponad 25 lat. Wsparcie dla Ural Airlines datuje się od 2006 roku, kiedy przewoźnik dodał do swojej floty pierwszego airbusa A320.W 2019 roku – czyli przed pandemią COVID-19 – Lufthansa Technik wygenerowała sprzedaż z rosyjskimi klientami na poziomie około 240 milionów euro. Firma powołała teraz grupę zadaniową, która zajmuje się skutkami wprowadzonych lub ogłoszonych sankcji i organizuje realizację wytycznych politycznych. Aerofłlot podpisał w 2019 roku ze spółką Lufthansy kompleksową konserwację całej floty samolotów z rodziny A320. Zgodnie zapisami umownymi usługi obejmowały przeglądy, naprawy i przeglądy wszystkich części komponentów lotniczych (ARC – Airframe Related Components), w tym usługi modyfikacji.Lufthansa Technik zajmuje się głównie serwisem podzespołów i silników dla rosyjskich linii lotniczych. Rzecznik powiedział, że usługi obsługi technicznej samolotów odgrywają jedynie niewielką rolę. Lufthansa Technik Vostok Services zatrudniająca około 40 pracowników ma swoją siedzibę w stolicy Federacji – Moskwie. Oddział jest odpowiedzialny za wsparcie materiałowe i komponentowe dla ponad 300 samolotów różnych klientów cywilnych z Rosji i krajów należących do Wspólnoty Niepodległych Państw. Lufthansa Technik świadczyła również usługi łączenia określonych komponentów, takich jak odwracacze ciągu, osłony wlotowe i osłony wentylatorów. Ponadto na moskiewskim międzynarodowym lotnisku Szeremietiewo utworzono ekskluzywną bazę obsługi dla Aerofłotu. Świadczenie tych usług rozpoczęło się w grudniu 2018 roku. (Rynek Lotniczy)

Komentarze