Embraer wkracza na rynek przewozów cargo


Embraer wkracza na rynek przewozów cargo, wprowadzając wczoraj (7 marca) dwa nowe typy E-Jetów: E190F i E195F. Nowe samoloty opierać się będą na przebudowaniu samolotów pasażerskich na wersję cargo tzw. Passenger To Freighter (P2F). Frachtowce z rodziny E-Jet zostały zaprojektowane, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom nowoczesnego handlu oraz stale rosnącym popytem na usługi e-commerce, który wymaga szybkich dostaw i lotów P2P. Dzięki E190F i E195F Embraer zaoferuje bezkonkurencyjną ekonomikę przewozu ładunków i elastyczność, jaką zapewniają odrzutowce o odpowiednich rozmiarach. - Nasza konwersja P2F E-Jet idealnie wypełnia lukę na rynku frachtowców pomiędzy turbośmigłowcami a większymi wąskokadłubowymi odrzutowcami, wchodząc na rynek w momencie, gdy zapotrzebowanie na fracht lotniczy stale rośnie, a handel elektroniczny i handel w ogóle przechodzi globalną transformację - powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.
Pełna konwersja na frachtowiec jest dostępna dla wszystkich używanych wcześniej pasażerskich samolotów E190 i E195. Ich wejście do służby przewidywane jest na początku 2024 r. Embraer szacuje rynek dla samolotów tej wielkości na około 700 maszyn, które zostaną dostarczone w ciągu nestępnych 20 lat.

Firma Embraer przy wprowadzaniu nowych E-Jetów cargo zauważa trzy główne możliwości:

  • Obecne małe wąskokadłubowe samoloty towarowe są przestarzałe, nieefektywne, bardzo zanieczyszczają środowisko i są bliskie wycofania z eksploatacji;
  • Trwające przemiany na styku handlu, ekonomii i logistyki doprowadziły do bezprecedensowego zapotrzebowania na fracht lotniczy, a w szczególności na dostawy tego samego dnia i operacje poza hubami, co stanowi idealną misję dla frachtowców typu E-Jet;
  • Jedne z pierwszych E-Jetów, które weszły do służby około 10-15 lat temu, wychodzą obecnie z długoterminowych leasingów i rozpoczynają cykl wymiany, który będzie trwał przez najbliższą dekadę. Pełna konwersja cargo przedłuży żywotność najbardziej dojrzałych E-Jetów o co najmniej kolejnych 10-15 lat i zachęci do zastąpienia ich bardziej wydajnymi, ekologicznymi oraz cichszymi samolotami.
E190F będzie mógł przewozić ładunek użyteczny o masie do 10 700 kg (23 600 lb), a E195F do 12 300 kg (27 100 lb). Zasięg każdego z nich wyniesie kolejno 4259 km (2300 nm) oraz 3889 km (2100 nm).

Komentarze