Przegląd prasy



Styczniowy Przegląd Lotniczy już w sprzedaży

W PLAR 10/13 przedstawiliśmy postulaty pod adresem pilotów jak eliminować nieefektywne - wydłużające tylko czas zajętości eteru - depesze radiowe. Kolejne problemy na które zwraca uwagę instruktor Bolesław Kozłowski w najnowszym numerze PLAR, to nadużywanie przez pilotów gotowości służby informacji powietrznej (FIS) do udzielania informacji, a z drugiej strony, niekiedy, pewna nadopiekuńczość ze strony informatorów. 
  • Turbina - Półwiecze PT6
Najpopularniejszy silnik turbośmigłowy świata, wykorzystywany w wielu samolotach lekkich - Pratt & Whitney Canada PT6 - skończył właśnie 50 lat. Przy okazji prezentacji jubilata Michał Setlak wyjaśnia w skrócie zasady działania silników turbośmigłowych. 
  • Po omacku - analiza wypadku w Asturias
Tragedia w hiszpańskim Asturias wstrząsnęła polskim środowiskiem general aviation. Pierwsze doniesienia mówiły o zderzeniu w powietrzu, rzeczywistość okazała się jednak bardziej prozaiczna, a zarazem nieprawdopodobna. Niecałe dwa miesiące po katastrofie smoleńskiej wydarzyły się jednocześnie dwa wypadki o podobnych przyczynach - w styczniowym Przeglądzie Lotniczym publikujemy ich analizę. 
  • Zmiany w przestrzeni - luty 2014
Andrzej Rutkowski przedstawia zmiany w przestrzeni powietrznej, które wejdą w życie 6 lutego. 
  • Pilot lata i... latka też
Starość nie radość - mówi porzekadło, ale czy zawsze zaawansowany wiek pilota zawsze oznacza obniżenie poziomu bezpieczeństwa? A może istnieją sposoby, by bezpieczeństwo latania nie uległo pogorszeniu? Te ciekawe zagadnienia porusza w PLAR 1/2014 dr inż. Grzegorz Świderski, pilot samolotowy i instruktor szybowcowy.
  • Ile paliwa na lot IFR?
Planowanie i kontrolowanie ilości paliwa na pokładzie to nieodłączny element szkolenia i latania w IFR. Instruktor i kapitan liniowy Dominik Punda tłumaczy, jak to robić. 
  • Zrób to sam - CH750 Cruzer
Zenith Aircraft, wytwórca popularnych samolotów do samodzielnego montażu rozpoczął dostawy zapowiedzianego na Sun&Fun 2013 CH 750 Cruzer. Nowość z silnikiem 130 KM przedstawia Krzysztof Krawcewicz. 
  • Szef - wspomnienie o Zbigniewie Staroszu
Krzysztof Krawcewicz wspomina legendarnego Szefa Wyszkolenia Aeroklubu Warszawskiego. 
  • de Havilland DH.90 Dragonfly
70 lat temu DH.90 Dragonfly latały na wszystkich kontynentach. Dziś z 66 zachowały się tylko trzy. Czerwony "Delta Uniform" obleciał całą Europę. W Polsce gościł w 2006 r., lądując m.in. na Babicach i w Konstancinie. W najnowszym PLAR przedstawiamy ten przepiękny samolot, zachwycający urodą linii w stylu Art Deco... 
Redakcja PLAR zaprasza do lektury! 

Komentarze