Eurocopter
dostarczył pierwszy śmigłowiec EC130 T2 klientowi w Kazachstanie. Tym samym
firma wprowadziła najnowszą wersję jednosilnikowego EC130 na rynek Wspólnoty
Niepodległych Państw (WNP) i rozszerzyła swoje wpływy w regionie odnotowującym
ciągły wzrost popytu na wiropłaty. Najnowszy EC130 T2, skonfigurowany na
potrzeby transportu pasażerów, został dostarczony w tym miesiącu prosto z
siedziby Eurocoptera w Marignane, we Francji. Jesteśmy niezwykle dumni, że
dostarczyliśmy jeden z pierwszych EC130 T2 do Kazachstanu, co pokazuje dynamikę
rynku WNP”, skomentował Laurence Rigolini, prezes spółki-córki Eurocopter
Vostok. „Jesteśmy pewni, że właściciel będzie pod wrażeniem EC130 T2, który
łączy w sobie zalety jednosilnikowego śmigłowca o największej dostępnej w tej
klasie kabinie na rynku ze zwiększonymi osiągami. Doskonale sprawdza się w
transporcie osób, turystyce i obsłudze VIP, a te usługi bardzo szybko rozwijają
się w regionie WNP. Śmigłowiec może również być wykorzystywany w misjach
medycznych i przez służby publiczne”. Wielofunkcyjny EC130 T2 ma przestronną
kabinę w której mieści się pilot wraz z siedmioma pasażerami. Oprócz
zwiększonych osiągów, konstrukcja jest bogata w wiele ulepszeń dzięki czemu
utrzymanie śmigłowca jest łatwiejsze, a przerwy pomiędzy przeglądami mogą być
dłuższe. Ponad 70 procent struktury płatowca EC130 T2 zostało zmodyfikowane w
porównaniu z poprzednikiem EC130 B4. Nowe i polepszone funkcje obejmują:
zastosowanie mocniejszego silnika turbowałowego 2D Arriel i zmodernizowanej
przekładni głównej; zastosowanie aktywnego układu tłumienia drgań; poprawę
systemów wentylacji, dystrybucji i osuszania powietrza; przeprojektowanie
wnętrza kabiny z zastosowaniem całkowicie płaskiej podłogi; aktualizację
systemów kokpitu dla wygodniejszej obsługi interfejsu; zamontowanie nowych
foteli zwiększających komfort podróży pasażerów; integrację odpornego na
uderzenia zbiornika paliwa oraz zwiększoną dostępność systemów elektrycznych i
klimatyzacyjnych dla ułatwienia konserwacji. Osiągi EC130 T2 zostały tak
zwiększone, aby umożliwić większą maksymalną masę startową (2500 kg z ładunkiem
wewnątrz kadłuba i 3050 kg
podczas przewozu podwieszanego ładunku) oraz prędkość większą o 10 węzłów.
Nawet przy tych zwiększonych osiągach zewnętrzny poziom hałasu EC130 T2 nie
przekracza ścisłych norm obowiązujących dla lotów nad Parkiem Narodowym w
obrębie Wielkiego Kanionu w USA, co jest ważnym wskaźnikiem dla biur podróży na
całym świecie. Opcjonalne funkcje EC130 T2 to nowej generacji układ
klimatyzacji, przyciemniana przednia szyba i przesuwne drzwi pasażera. Układ
klimatyzacji cechuje poprawa wydajności, efektywna regulacja temperatury oraz
lepsza dystrybucja powietrza. Wywodząca się z systemu zastosowanego w
siedmiotonowym Eurocopterze EC175, klimatyzacja jest sterowana
panelem, którego obsługa opiera się na z prostej logice działania
podobnych urządzeń sterujących klimatyzacją w samochodach. Eurocopter Vostok to
całkowicie zależna spółka Eurocopter SAS. Powstała w 2005 roku, aby świadczyć
usługi sprzedaży i wsparcia dla klienta, oraz nadzorować flotę w Rosji i
krajach WNP. Obecnie już ponad 140 śmigłowców Eurocoptera jest użytkowanych na tym
rynku. Tym samym udział Eurocoptera w rynku zachodnich śmigłowców o silnikach
turbinowych obecnych na terenie Rosji i krajów WNP przekroczył 70 procent. Źródło:
Eurocopter
Komentarze
Prześlij komentarz