Boeing kontynuuje zwiększanie wydajności 737 MAX



Rozwój w ramach programu 737 MAX odbywa się w stałym tempie. Od momentu zdefiniowania ostatecznej konfiguracji Boeinga 737 MAX 8, inżynierowie zakończyli ocenę wydajności samolotu, potwierdzając osiągnięcie poprawy zużycia paliwa o dodatkowy 1 proc. w stosunku do 13 proc., które wcześniej obiecano klientom. „Efektywność programu i wydajność samolotu cały czas się poprawiają” – powiedział Keith Leverkuhn, wiceprezes i dyrektor generalny programu 737 MAX. „Jesteśmy bardzo zdyscyplinowani jeżeli chodzi o nasze podejście, a oddalając ryzyko i kontynuując rozwój, dostarczamy naszym klientom coraz więcej korzyści.” Linie lotnicze, które będą użytkować 737 MAX będą mogły osiągnąć 14-procentową poprawę efektywności zużycia paliwa w porównaniu z najbardziej oszczędnymi samolotami wąskokadłubowymi będącymi obecnie w użytku. Na dłuższych trasach poprawa wydajności będzie jeszcze większa. „Wspomniany wzrost efektywności zwiększy jeszcze bardziej różnicę dotyczącą wydajności na rynku samolotów wąskokadłubowych, wzmacniając pozycję 737 MAX jako jego lidera w zakresie oszczędności” – powiedział Leverkuhn. 737 MAX będzie wyposażony w kilka nowych systemów, które przyczynią się do poprawy zarządzania informacjami dotyczącymi obsługi samolotu. Przykładowo, część informacji pochodzących z Built-In Test Equipment (BITE) będzie dostępnych w kokpicie. Obecnie technicy mają dostęp do danych na temat usterek przez przedni przedział wyposażenia elektronicznego. Poprzez wprowadzenie dostępu do tych danych do kokpitu, kwestie związane z obsługą samolotu można będzie rozwiązywać szybciej. 737 MAX będzie również wyposażony w rozwinięty pokładowy system sieciowy składający się z cyfrowej jednostki zbierania danych dotyczących lotu (eDFDAU) oraz sieciowego serwera plików (NFS). Systemy te stanowić będą scentralizowany system gromadzenia danych o większej pojemności, podwajając ilość danych eksploatacyjnych dostępnych podczas lotu. System pozwoli na połączenie lecącego samolotu z obsługą na ziemi, umożliwiając liniom lotniczym lepsze przygotowanie do zajęcia się kwestiami zarejestrowanymi przez system. Źródło: Boeing

Komentarze