Firma
Tecnam poinformowała, iż Aeroklub Air France złożył zamówienie na 12
jednosilnikowych samolotów Tecnam P2008JC CS/VLA. Jak również akcentuje, fakt
ten jest znaczącym momentem dla rozwoju programu tej konstrukcji. Współpraca
nawiązana z Aeroklubem Air France, przewiduje dostarczenie w późniejszym czasie
kolejnych 25 samolotów w wersji P2008JC CS/VLA. Pierwsze 3 z 12 konstrukcji
mają zostać przekazane na początku 2013 r. Będę to wersje P2008JC/VLA
posiadające możliwość wykonywania lotów VFR w nocy. Zgodnie z założeniami,
pełna certyfikacja modelu przez EASA ma nastąpić w maju 2013 r. 12 samolotów
zostanie rozdysponowanych pomiędzy Aeroklub Air France Lognes, Aéroklub
Aéroport de Paris, Aéroklub Marne la
Vallée, Aéroklub Air France Toulouse oraz Aéroklub Toulouse
Midi Pyrénées. Pascal Colles, zarządzający flotą aeroklubową Air France
poinformował, iż model P2008JC CS/VLA zastąpi Cessnę C152. Taki wybór był
podyktowany zadowalającymi parametrami nowego samolotu, który generuje
oszczędność paliwa na poziomie 25%, zapewnia znaczącą poprawę parametrów
startu, wznoszenia się oraz lotu, jest łatwy w obsłudze, posiada szklany kokpit
i jest cichszy. Maszyna posiada także kadłub wykonany z włókna węglowego,
metalowe skrzydła oraz stabilizator. Zastosowane rozwiązania sprawiają, iż
konstrukcja ta cieszy się ogromną popularnością wśród organizacji zajmujących
się szkoleniem pilotów. (dlapilota)
Komentarze
Prześlij komentarz