Linie lotnicze Qantas nie będą już oferować
dostępu do internetu na pokładzie swoich samolotów. Powód? Niskie
zainteresowanie płatną usługą. Qantas oferowały dostęp do Wi-Fi na pokładzie
sześciu Airbusów A380 przez dziewięć ostatnich miesięcy. Początkowo była to
bezpłatna usługa; z czasem firma zaczęła ją oferować jako rozwiązanie premium.
W ten sposób chciała sprawdzić czy klienci chcą płacić za możliwość korzystania
z internetu. Okazało się, że nie chcą. Zainteresowanie dodatkową usługą było
znikome, choć, jak przyznają przedstawiciele linii, osoby, które z niej
skorzystały były zadowolone z jej jakości. Firma postanowiła więc zrezygnować z
oferowania dostępu do Wi-Fi. Internet na pokładzie samolotu to coraz częstsza
usługa świadczona przez linie lotnicze.. Cena wydaje się tu jednak kluczowa:
konsumenci nie chcą płacić za coś co mają wszędzie za darmo, a źródłem dochodu
mogą być raczej usługi dodatkowe. Przypomnijmy choćby ofertę Delta Air Lines,
której klienci mogą oglądać na swoich urządzeniach mobilnych filmy i seriale
oraz nie ponoszą dodatkowych kosztów związanych z korzystaniem z sieci Wi-Fi.
(dlapilota)
Komentarze
Prześlij komentarz