Firma
Pratt & Whitney Canada rozpoczęła całoroczne obchody półwiecza wprowadzenia
do użytku silnika PT6, który z liczbą ponad 50 tys. dostarczonych jednostek,
wypracował w powietrzu 380 mln godzin, ustanawiając swoisty rekord w tej
kategorii. Do chwili obecnej w różne odmiany tego silnika zostało wyposażone
ogółem 130 typów statków powietrznych (w tym śmigłowce). Podczas dorocznej
konferencji Narodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Rolniczego (NAAA), która odbyła
się w Savannah w stanie Georgia, producent ogłosił harmonogram na 2013 r.
związanych z tym imprez. Uroczystości oficjalnie mają się zakończyć podczas
następnej konferencji NAAA w grudniu 2013 r. Przedstawiciel firmy zauważył, że
w ciągu ostatnich pięciu lat zostało certyfikowane siedem nowych wersji PT6A, w
tym PT6A 140 - pierwszy z serii modeli zaprojektowanych celem poprawy
charakterystyki osiągów podczas startu, wznoszenia oraz wydajności podczas
lotów w gorącej temperaturze i na dużych wysokościach. Ostatnie modele PT6 są
znacząco ulepszone w stosunku do pierwotnych wersji, co przekłada się m.in. na
40-procentową poprawę mocy w stosunku do masy i lepszą oszczędność paliwa. W
ostatnich latach firma zaakcentowała również swoją obecność w mediach
społecznościowych, gdzie stworzyła profil PT6 zrzeszający wspólnotę 32 tys.
pilotów, właścicieli, operatorów i entuzjastów lotnictwa. Denis Parisien,
wiceprezes ds. lotnictwa ogólnego w Pratt & Whitney Canada, powiedział, że
dzięki podjętym działaniom firma mogła znacząco usprawnić obsługę klienta. (dlapilota)
Komentarze
Prześlij komentarz