w Farnborough Airbus osiągnął wynik znacznie gorszy niż jego rywal z Seattle

A330-900neo
W trakcie wystawy w Farnborough Airbus osiągnął wynik znacznie gorszy niż jego rywal z Seattle. Europejski koncern może pochwalić się sprzedażą 431 samolotów (93 w ramach potwierdzonych zamówień i 338 na mocy porozumień). AirAsia X złożyły zamówienie na 34 kolejne A330-900neo, Sichuan Airlines zamówiły 10 A350-900, a tajwańskie Starlux Airlines zawarły porozumienie zakupu 12 A350-1000 i pięciu A350-900. Nieujawniony klient zobowiązał się do nabycia ośmiu A350-900, a Uganda Airlines – dwóch A330-800neo. Oprócz tego inny anonimowy użytkownik zamówił sześć samolotów rodziny A330neo. Linie Level zakupiły parę A330-200. Niewymieniony z nazwy klient podpisał memorandum zakupu 25 A321neo i 75 A320neo, a inny nabywca, również chcący zachować anonimowość zobowiązał się do nabycia 80 samolotów rodziny A320neo. Vietjet zawarły umowę zakupu 50 A321neo, a indyjskie linie Vistara podpisały list intencyjny dotyczący nabycia 13 A320neo i wydzierżawienia kolejnych 37 samolotów tej rodziny. Wszystkie napędzane będą silnikami Leap CFM. Viva Aerobus potwierdziły zakup 25 A321neo i zamówienie 16 kolejnych samolotów tego typu zamiast takiej samej liczby A320neo. Wataniya Airways z Kuwejtu zamówiły 25 A320neo, Goshawk Aviation Limited i Macquarie AirFinance – po 20 A320neo, a nieujawniony klient – 10 A320neo. Niskokosztowe linie z Omanu SalamAir podpisały porozumienie zakupu sześciu A320neo, a Peach Aviation z Japonii zmieniły zamówienie z dwóch A320neo na dwa A321LR. Nowe linie z USA, którymi zarządzać mają doświadczeni inwestorzy pod wodzą Davida Neelemana (założyciela JetBlue, mającego udziały w towarzystwach TAP i Azul), zobowiązały się zakupić 60 A220-300. Dostawy samolotów mają rozpocząć się w 2021. Dyrektor handlowy Airbusa Eric Schulz podsumował te wyniki, mówiąc: Nasze dotychczasowe wyniki i nasze zamówienia zdobyte do zakończenia targów potwierdzają duże zapotrzebowanie rynku ma wszystkie nasze produkty, od najnowszego A220, rodzinę A320 i szerokokadłubowe A330neo i A350, a A380 otwiera nowe możliwości dla rynku wtórnego. Schulz podkreślił swoje szczególne zadowolenie z zamówień na samoloty szerokokadłubowe A330neo. Źródło: Altair

Komentarze

Popularne posty