Boeing zdobył podczas wystawy w Farnborough zamówienia i zobowiązania zakupu 673 samolotów

Boeing zdobył podczas trwającej jeszcze wystawy w Farnborough zamówienia i zobowiązania zakupu 673 dużych samolotów komunikacyjnych, warte 98,4 mld USD. Boeing był liderem w Farnborough zdobywając ważne nowe rynki dla produktów i usług oraz ogłaszając strategiczne partnerstwo z Embraerem. Będziemy nadal wygrywać na rynku dzięki naszemu utalentowanemu zespołowi, który wprowadza innowacje i dostarcza nasze sprawdzone produkty, nieustannie skupiając się na klientach – powiedział prezes i dyrektor generalny Dennis Muilenburg. Koncern z Seattle sprzedał 564 samoloty rodziny 737 MAX, 52 Dreamlinery 787 i 53 samoloty towarowe. Największe zamówienie na samoloty wąskokadłubowe złożyły linie VietJet, które podpisały memorandum w sprawie zakupu 80 737 MAX 10 i 20 737 MAX 8, za ponad 12,7 mld USD. Inny, niewymieniony z nazwy użytkownik, także zakupił 100 samolotów rodziny 737 MAX, wartych 11,7 mld USD, a czterej kolejni, również pragnący pozostać anonimowi 93 szt. 737 MAX (w tym 40 MAX 8), za niemal 11 mld USD. Jet Airways zamówiły 75 737 MAX 8 wartych 8,8 mld USD. Podobnie postąpiło przedsiębiorstwo leasingowe Air Lease Corporation, które oprócz 75 MAX 8 nabyło także trzy Dreamlinery 787-9, za łączną kwotę 9,6 mld USD. Jackson Square Aviation kupiło 30 samolotów rodziny 737 MAX za 3,5 mld USD, linie GOL zamówiły 30 737 MAX 10 i 15 MAX 8, Aviation Capital Group – 20 737 MAX 8 wartych 2,34 mld USD, a Goshawk Aviation Limited – 20 samolotów rodziny 737 MAX za 2,3 mld USD. Rumuńskie linie TAROM zapłaciły 586 mln USD za pięć 737 MAX 8. Seacons Trading Ltd zamówiło pojedynczego BBJ MAX 7. Dwaj anonimowi klienci kupili łącznie 15 Dreamlinerów 787-9 o wartości 4,2 mld USD. Jedna z nich będzie nowym użytkownikiem tego typu. Hawaiian Airlines sfinalizowały zakup 10 Dreamlinerów 787-9, za 2,82 mld USD i zastrzegły prawa zakupu 10 kolejnych samolotów rodziny 787. Linie Vistara (joint venture Singapore Airlines i Tata Group) nabyły sześć 787-9 za 2,8 mld USD, a United Airlines – cztery 787-9 za 1,1 mld USD. Dubajskie przedsiębiorstwo leasingowe Novus Aviation Capital, zawarło porozumienie w sprawie zakupu maksymalnie czterech 777-300ER (Extended Range) za sumę 1,44 mld USD, a British Airways zobowiązały się nabyć trzy 777-300ER. Nieżle sprzedawały się też samoloty towarowe. Towarzystwo DHL nabyło 14 777F i zastrzegło prawa zakupu 7 kolejnych w ramach transakcji wartej 4,7 mld USD, Qatar Airways sfinalizowały zakup pięciu 777F za 1,7 mld USD. Grupa Wołga-Dniepr i CargoLogicHolding podpisały list intencyjny dotyczący nabycia 29 Boeingów 777F za 9,8 mld USD i potwierdziły nabycie pięciu 747-8F wartych 2 mld USD. Zdaniem Muilenburga ostatnie z wymienionych transakcji odzwierciedlają polepszenie sytuacji na światowym rynku przewozów cargo. Źródło: Altair

Komentarze

Popularne posty