Co dalej z odrzutowcem Suchoj SuperJet 100?

Pod wieloma względami odrzutowiec pasażerski Suchoj SuperJet 100 osiągnął założenia jego konstruktorów. Stał się ekonomicznym 100 miejscowym samolotem zapewniającym rozwiązania, które wyróżniają go spośród konkurentów, w tym komfortową i szeroką kabinę. Jest to również pierwszy wzorowany na zachodnich samolot wyprodukowany w Rosji. Jednak jeszcze nie sprzedał się w ilości zapewniającej sukces. Chociaż model 100 jest już produkowany, to dopiero jedna zachodnia linia lotnicza złożyła na niego zamówienie i Moskwa musiała finansowo wspomóc firmę Sukhoi Civil Aircraft.  
 
Dodatkowo, relacje pomiędzy Sukhoi i Alenia Aermacchi (udziałowca tej pierwszej), również są napięte w związku z rozbieżnościami politycznymi między Rosją i Europą odnośnie sytuacji na Ukrainie. Zamówienie 15 samolotów przez linie CityJet nie uratuje programu samego w sobie, ale umowa podpisana przez irlandzką linię lotniczą stanowi przełom. SuperJet International widzi ogromny potencjał w Europie i wprowadzenie tych samolotów do swojej floty przez CityJet może spowodować wzrost zaufania do tej konstrukcji ze strony innych przewoźników. Jednak Suchoj musi oprzeć się pokusie, aby zmniejszyć koszty, zastępując zachodnich dostawców tymi z Rosji. Działanie to może za jednym zamachem zabić perspektywy sprzedaży na Zachodzie. Zamiast tego, partnerzy muszą skupić się na rozwijaniu bardziej pojemniejszego wariantu, zwiększając jednocześnie wydajność silnika. Tylko w ten sposób SuperJet może stać się poważną ofertą dla liczących się linii lotniczych. Źródło: dlapilota

Komentarze

Popularne posty