Sprawdzono możliwości silnika PW1900G PurePower podczas lotu

Wczoraj z lotniska w kanadyjskim Mirabel wystartował do pierwszego lotu Boeing 747SP z zabudowanym silnikiem Pratt & Whitney PW1900G PurePower. 
 
Boeing 747SP 
W ten sposób rozpoczęto próby zespołu napędowego przeznaczonego dla samolotów komunikacji regionalnej Embraer E190-E2 i E192-E2. Brazylijskie przedsiębiorstwo wybrało dla swoich nowych konstrukcji silniki PurePower zamiast stosowanych dotychczas GE CF34. Samoloty E190-E2 i E195-E2 napędzane będą silnikami o ciągu 85-100kN. Natomiast model E170-E2 będzie napędzany PW1700G, rozwijającym ciąg 67 kN. Pierwszy prototyp nowego Embraera E2 jest obecnie montowany w zakładach w São José dos Campos. Jednocześnie w wytwórni w Eugenio de Melo trwają prace związane z oprogramowaniem układu sterowania lotem, awioniki i instalacji elektrycznej. Oblot Embraera E190-E2 zaplanowano w drugiej połowie 2016. Źródło: Altair

Komentarze