Po pomyślnie zakończonych testach silników odrzutowych, szanghajski przewoźnik
lotniczy złożył zamówienie na 45 nowych samolotów typu C919, a zatem ich
producent ma pewne finansowanie 280 maszyn tej serii. Do 2020 Chińczycy planują
wyprodukować ich ponad 2000. Ostatnio w Xianie zakończyły się również pomyślnie
silnika odrzutowego do mniejszego typu samolotu
pasażerskiego, ARJ21-700, na który zebrano już 250 zamówień od chińskich
przewoźników. Producent obu samolotów, Commercial Aircraft Corporation of China
(Comac) deklaruje, że pierwsze maszyny z tej serii gotowe będą jeszcze w
bieżącym roku. Samolot typu ARJ21-700 - to maszyna krótkiego zasięgu,
zabierająca na pokład około 100 pasażerów. Wejście do regularnego
użytku tego samolotu planowane było przez linię Chengdu
Airlines jeszcze w tym roku, ale w związku z opóźnieniem testów silnika
odrzutowego, z konstrukcją którego Chińczycy mieli dużo kłopotów,
prawdopodobnie przesunie się na rok przyszły. Samoloty z serii C919 będą
zabierać na pokład 150 do 190 pasażerów i są bezpośrednią konkurencją dla
Airbusa 320 i Boeinga 737, ale ich cena jest o około 20 proc. niższa. Comac planuje w ciągu najbliższych 20 lat wyprodukować ponad 2000 tych maszyn. Lot próbny planowany jest na 2014, a regularne loty przewiduje się od 2016.Do 2029 roku chińscy przewoźnicy planują zakup 4439 samolotów, dużą część tego
zamówienia ma nadzieję przejąć Comac. (forsal.pl)
Komentarze
Prześlij komentarz