Samoloty pasażerskie Comac wejdą do regularnej służby

Po pomyślnie zakończonych testach silników odrzutowych, szanghajski przewoźnik lotniczy złożył zamówienie na 45 nowych samolotów typu C919, a zatem ich producent ma pewne finansowanie 280 maszyn tej serii. Do 2020 Chińczycy planują wyprodukować ich ponad 2000. Ostatnio w Xianie zakończyły się również pomyślnie silnika odrzutowego do mniejszego typu samolotu pasażerskiego, ARJ21-700, na który zebrano już 250 zamówień od chińskich przewoźników. Producent obu samolotów, Commercial Aircraft Corporation of China (Comac) deklaruje, że pierwsze maszyny z tej serii gotowe będą jeszcze w bieżącym roku. Samolot typu ARJ21-700 - to maszyna krótkiego zasięgu, zabierająca na pokład około 100 pasażerów. Wejście do regularnego użytku tego samolotu planowane było przez linię Chengdu Airlines jeszcze w tym roku, ale w związku z opóźnieniem testów silnika odrzutowego, z konstrukcją którego Chińczycy mieli dużo kłopotów, prawdopodobnie przesunie się na rok przyszły. Samoloty z serii C919 będą zabierać na pokład 150 do 190 pasażerów i są bezpośrednią konkurencją dla Airbusa 320 i Boeinga 737, ale ich cena jest o około 20 proc. niższa. Comac planuje w ciągu najbliższych 20 lat wyprodukować ponad 2000 tych maszyn. Lot próbny planowany jest na 2014, a regularne loty przewiduje się od 2016.Do 2029 roku chińscy przewoźnicy planują zakup 4439 samolotów, dużą część tego zamówienia ma nadzieję przejąć Comac. (forsal.pl)

Komentarze