Fuzja
największego przewoźnika lotniczego Ameryki Łacińskiej, chilijskiego LAN
Airlines, z największą linią lotniczą Brazylii, TAM, stała się faktem. Nowa
firma LATAM Airlines będzie kontrolować 15 proc. rynku przewozów w regionie -
podał dziennik "El Pais". W niedzielnym wydaniu hiszpański dziennik
informuje, że po trzech latach negocjacji pomiędzy LAN i TAM oraz starań o
pozwolenie odpowiednich urzędów antymonopolowych, 22 czerwca w Sao Paulo
oficjalnie narodziła się LATAM Airlines Group. Proces scalania przedsiębiorstw
został rozłożony w czasie. Obie firmy będą latać pod własnymi szyldami jeszcze
przez co najmniej 3 lata. Zachowają też własne centra operacyjne w Santiago i
Sao Paulo. LATAM dało sobie 22 miesiące na zastanowienie się nad wyborem
sojuszu lotniczego. W grę wchodzą Oneworld, do którego należy Lan, oraz Star
Alliance, zrzeszający TAM. Porozumienie zostało zawarte pomiędzy brazylijskim
klanem Amaro, właścicielem TAM, i chilijską rodziną Cueto kontrolującą LAN.
Prezesem zarządu firmy zostanie Brazylijczyk Mauricio Amaro, a stanowiska
prokurenta i wiceprezesa przypadną Chilijczykowi Enrique Cueto. Fuzja LAN i TAM
jest kolejnym przykładem konsolidacji rynku przewozów lotniczych w obu
Amerykach. W 2009 r. dokonały tego kolumbijska Avianca i Grupo TACA z
Salwadoru, liderzy przewozów w Ameryce Środkowej. Po połączeniu Continental
Airlines i United Airlines w USA powstał największy holding lotniczy świata. (ekonomia24)
Komentarze
Prześlij komentarz