Fuzja największego przewoźnika lotniczego Ameryki Łacińskiej


Fuzja największego przewoźnika lotniczego Ameryki Łacińskiej, chilijskiego LAN Airlines, z największą linią lotniczą Brazylii, TAM, stała się faktem. Nowa firma LATAM Airlines będzie kontrolować 15 proc. rynku przewozów w regionie - podał dziennik "El Pais". W niedzielnym wydaniu hiszpański dziennik informuje, że po trzech latach negocjacji pomiędzy LAN i TAM oraz starań o pozwolenie odpowiednich urzędów antymonopolowych, 22 czerwca w Sao Paulo oficjalnie narodziła się LATAM Airlines Group. Proces scalania przedsiębiorstw został rozłożony w czasie. Obie firmy będą latać pod własnymi szyldami jeszcze przez co najmniej 3 lata. Zachowają też własne centra operacyjne w Santiago i Sao Paulo. LATAM dało sobie 22 miesiące na zastanowienie się nad wyborem sojuszu lotniczego. W grę wchodzą Oneworld, do którego należy Lan, oraz Star Alliance, zrzeszający TAM. Porozumienie zostało zawarte pomiędzy brazylijskim klanem Amaro, właścicielem TAM, i chilijską rodziną Cueto kontrolującą LAN. Prezesem zarządu firmy zostanie Brazylijczyk Mauricio Amaro, a stanowiska prokurenta i wiceprezesa przypadną Chilijczykowi Enrique Cueto. Fuzja LAN i TAM jest kolejnym przykładem konsolidacji rynku przewozów lotniczych w obu Amerykach. W 2009 r. dokonały tego kolumbijska Avianca i Grupo TACA z Salwadoru, liderzy przewozów w Ameryce Środkowej. Po połączeniu Continental Airlines i United Airlines w USA powstał największy holding lotniczy świata. (ekonomia24)

Komentarze