Rejsowe loty próbne Lufthansy z użyciem biopaliw zakończone

Po sześciu miesiącach lotów próbnych z wykorzystaniem biosyntetycznych paliw Lufthansa ma przyjemność ogłosić pierwsze pozytywne wyniki. Wszystkie 1187 lotów testowych, podczas których korzystano z biopaliw, odbyło się na trasie Hamburg-Frankfurt. Według wstępnych obliczeń emisję dwutlenku węgla zmniejszono o 1471 ton, zaś całkowite zużycie mieszanki biosyntetycznej nafty lotniczej (biokerozyny) osiągnęło poziom 1.556 ton. "Realizacja projektu burnFAIR (Future Aircraft Research) przebiegała bez żadnych zakłóceń, a uzyskane wyniki są dla nas w pełni satysfakcjonujące. Zgodnie z oczekiwaniami, biopaliwa sprawdziły się w codziennej eksploatacji” – potwierdza Joachim Buse, Vice Prezes ds. Lotniczych Biopaliw Lufthansy. Punktem kulminacyjnym testów biopaliw prowadzonych przez Lufthansę będzie pierwszy, zaplanowany na 12 stycznia br. lot transatlantycki do Stanów Zjednoczonych. Boeing 747-400 z około 40 tonami mieszanki biosyntetycznego paliwa poleci z Frankfurtu do Waszyngtonu. Podczas tego lotu Lufthansa spodziewa się redukcji emisji dwutlenku węgla o 38 ton, co odpowiada ilości tego gazu emitowanej podczas sześciu rejsowych lotów na trasie Frankfurt-Berlin. Przemysł lotniczy podejmuje wiele działań w zakresie ochrony środowiska i stawia sobie ambitne cele. Zgodnie z wytycznymi IATA dla całej branży, linie lotnicze muszą ograniczyć emisje netto CO2 o 50 procent do roku 2050 w porównaniu z rokiem 2005. „Jeśli chcemy chronić nasz klimat, a tym samym naszą przyszłość w sposób zrównoważony, potrzebujemy innowacyjnych pomysłów i technologii oraz przyjaznej środowisku alternatywy dla paliw kopalnych - zwłaszcza w świetle rosnącej mobilności w skali świata“ – mówi Christoph Franz, prezes i dyrektor generalny Grupy Lufthansa. (DPA)

Komentarze