Air France-KLM oszczędza na pensjach i samolotach

Zamrożenie płac i liczby samolotów - przewiduje trzyletni letni plan oszczędnościowy największego w Europie przewoźnika. Francusko-holenderski przewoźnik postanowił zmniejszyć do końca 2014 r. dług o 2 mld euro do około 4,5 mld euro. Plan zakłada zamrożenie płac w 2012 i 2013 r. Zamrożenie etatów postanowione we wrześniu 2011 r. będzie obowiązywać, a pracodawca podejmie ze związkami zawodowymi rozmowy o regułach zatrudnienia dla osiągnięcia znacznej poprawy wydajności. Air France-KLM zmniejszył też plany rozwoju mocy przewozowych w latach 2012 - 2014. „Ze względu na niepewne warunki gospodarcze i utrzymującą się nierównowagę miedzy podażą i popytem w transporcie, rada uznała za konieczne utrzymanie niemal stabilnej mocy przewozowej w transporcie  osób i frachtu" – stwierdza komunikat przewoźnika. AF-KLM odroczy terminy odbioru samolotów Airbusa i Boeinga, w tym dwóch superjumbo A380. Wcześniej zapowiedział zmniejszenie inwestycji planowanych na lata 2009 - 2011 z 6 mld do niecałych 5 mld euro, poprzez odroczenie terminów odbioru i rezygnacje z opcji na samoloty. Przewoźnik zapewnił jednak europejskiego producenta, że podtrzymuje zamówienie na 25 kompozytowych A350. W ubiegłym tygodniu ogłosił z kolei, że zamówił 25 Dreamlinerów z dwiema opcjami na 40 albo na 60 następnych, o wartości (w najdroższym wariancie) do 27 mld dolarów. - Musieliśmy podjąć takie działania, bo nasz dług i koszty jednostkowe stały się zbyt duże, także z powodu strat na trasach krajowych i europejskich – stwierdził szef KLM Peter Hartman. – Robimy to teraz, by uniknąć kłopotów później. (ekonomia24)

Komentarze