Mi-2 LPR znalazły nowego nabywcę

Z bazy na Babicach odleciały trzy ostanie śmigłowce Mi-2 w barwach Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Jeszcze do niedawna to one służyły w misjach HEMS. Na ich pokładach przetransportowano dziesiątki tysięcy pacjentów. Od 2009 roku te maszyny były systematycznie wycofywane ze służby, a w kwietniu 2011 roku ostatecznie zastąpione nowoczesnymi Eurocopterami EC 135. Ostatnio po ogłoszeniu przetargu śmigłowce Mi-2 znalazły nowego nabywcę, świdnicką firmę HELISECO. Łącznie w minionym tygodniu odleciało sześć ostatnich Mi-2 czyli "mikusiów". Najstarsze były wyprodukowane w 1975 roku. Kiedy śmigłowce Mi-2 szykowały się do odlotu, po zakończonej misji wróciła do bazy załoga dyżurująca na śmigłowcu Eurocopter. Pilot EC 135 zwrócił nos śmigłowca w stronę Mi-2 i zrobił krótki zawis, co było symbolicznym pożegnaniem wysłużonych maszyn. (LPR, pasażer.com)

Komentarze