Akademicki Ośrodek Szkolenia Lotniczego rozbudowuje flotę


Na potrzeby Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego Politechnika Śląska zakupiła dwa samoloty, na których szkolą się studenci-przyszli piloci. Nowe nabytki to samoloty Aero AT3 wyposażone w Glass Cockpits. Aero AT3 to dwumiejscowe samoloty polskiej produkcji z pełną certyfikacją, w układzie dolnopłata o metalowej konstrukcji. Dzięki prędkości przelotowej (ponad 100 kts) oraz pojemności zbiorników paliwa (100 l), szacowany zasięg samolotów wynosi 1300 km. Zastosowane przyrządy znacząco poprawiają komfort odczytu danych przez studentów i instruktorów, a także bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo wykonywanych lotów. Nie tylko dorównują panującym trendom na świecie, ale także przyzwyczajają studentów specjalności nawigacja powietrzna do cyfrowej formy zobrazowania parametrów lotów i silnika. Dotykowe oraz ciekłokrystaliczne wyświetlacze Garmin G500 pozwalają na wprowadzanie tras lotu do systemu, cyfrowe wyświetlanie terenu oraz sprawdzanie AIP (zbiór informacji lotniczych) danego lotniska podczas lotu czy też podczas bezpośredniego przygotowania do lotu. Parametry te pozwalają studentom nie tylko bezpiecznie wykonywać zadania blisko lotniska, ale również realizować długie przeloty, nawet na ponad 300 nm, które są konieczne do uzyskania licencji zawodowej CPL(A). 
 

A tymczasem studenci Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego Politechniki Śląskiej rozpoczęli kolejny etap w szkoleniu lotniczym w ramach lotów nocnych na lotnisku Katowice – Pyrzowice.Szkolenie rozpoczęło się 10 września 2020 roku. Studenci na lotnisku Katowice – Pyrzowice – EPKT wykonali operacje lotnicze przy zastosowaniu pełnego wyposażenia radionawigacyjnego i systemów świetlnych lotniska kontrolowanego. Zorganizowanie szkolenia wsparły władze Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach. W tym roku w ramach lotów nocnych szkoli się 25 studentów na kierunku transport o specjalności nawigacja lotnicza. Źródło: Politechnika Śląska

Komentarze