Samolot Dash 8-400 hamował na „brzuchu”

Niemieckie Biuro ds. Badania Wypadków Lotniczych (BDU) opublikowało raport w języku angielskim dotyczący incydentu samolotu Dash 8-400 (znaki rejestracyjne LX-LGH) linii Luxair na lotnisku w Saarbruecken w Niemczech. 30 września 2015 r., maszyna miała wykonać lot LG-9562 do Luksemburga, ale podczas rozbiegu pierwszy pilot schowała podwozie, zanim konstrukcja oderwała się od pasa. 
 
W wyniku tego manewru, statek powietrzny osiadł na kadłubie i zaczął sunąć po drodze startowej, po czym zatrzymał się ok. 400 metrów przed jej końcem. Tarcie o beton spowodowało, że w kabinie pojawił się dym, ale w krótkim czasie wszystkich 16 pasażerów, jak i 4 członków załogi, zostało bezpiecznie ewakuowanych z pokładu. Kapitan tego rejsu (45) był doświadczony i posiadał 10 tys. godzin spędzonych za sterami samolotów, a drugi pilot prawie 3,3 tys. FO decyzją przewoźnika została zawieszona, a BDU podkreślało potem w raporcie, że schowała podwozie za wcześnie, 3 sekundy przed rotacją samolotu. Źródło: avherald

Komentarze

Prześlij komentarz