LOT
wypowiedział umowę EuroLOT-owi. Teraz na trasach krajowych sam będzie woził
pasażerów. Tak ma być taniej. O zerwaniu umowy między LOT-em a EuroLOT-em
informuje "Dziennik Gazeta Prawna", pisząc, że narodowy przewoźnik
nie sprzeda swoich Embraerów i nimi będzie obsługiwał trasy krajowe. Zdaniem
mediów z lotowskich wyliczeń wynika, iż usługi EuroLOT-u są za drogie. EuroLOT,
który ok. 90 proc. lotów wykonuje na rzecz narodowego przewoźnika, może przez
to wpaść w poważne tarapaty finansowe. Trudne do oszacowania będą też skutki
dla LOT-u. Obsługa tras krajowych odrzutowymi Embraerami może się okazać bardzo
kosztowna, mimo, iż są one w stanie zabrać na pokład więcej pasażerów niż Bombardiery
Q400 EuroLOT-u. Zarówno LOT, jak i EuroLOT od kilku lat przynoszą straty. Spółki
nie komentują medialnych doniesień. Od komentarzy wstrzymało się także
Ministerstwo Skarbu Państwa - właściciel obu spółek. Zdaniem gazety za
zerwaniem umowy stoi nie tylko kwestia finansowa, ale także konflikt personalny
obydwu prezesów – Sebastiana Mikosza (LOT) i Mariusza Dąbrowskiego (Eurolot). Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna, Foto: eurolot.com
Komentarze
Prześlij komentarz