Koncern
General Electric sfinalizował przejęcie za 4,3 mld dolarów działu lotniczego
firmy Avio, dostarczającej systemy i części lotnicze dla lotnictwa cywilnego i
wojskowego - poinformował koncern. Jak dodano, przejęcie nie obejmuje działu
technologii kosmicznych włoskiej firmy Avio. Przejęty dział lotniczy Avio
został przemianowany na Avio Aero i włączony do GE Aviation. Siedzibą spółki pozostanie
Turyn. Avio posiada w Polsce zakład, w Bielsku - Białej. "Wraz z
przejęciem, GE zyska możliwość silniejszego zaangażowania w obszar produkcji
obejmujący układy przekładni mechanicznych, turbiny niskoprężne, technologie
spalania i systemy automatyczne" - dodano w piśmie. Cytowany w komunikacie
szef GE Aviation David Joyce dodał, że wiedza techniczna Avio Aero pozwoli
umocnić pozycję firmy na świecie. "GE pomoże Avio Aero zbudować pozycję
dostawcy dla innych firm sektora przemysłowego i lotniczego. Cieszymy się też,
że otwiera się przed nami szansa zwiększenia naszej obecności we Włoszech"
- podkreślił. Avio Areo jako część
spółki GE będzie mogła produkować także sprzęt dla przemysłu energetycznego,
naftowego i morskiego. Avio Aero posiada zakłady produkcyjne we Włoszech, w
Polsce, Brazylii i w Chinach i zatrudnia ok. 4,7 tys. pracowników. Jak
zapowiada GE, firma planuje zmodernizować zakłady Avio, aby poszerzyć ich
zakres produktów i usług. Dyrektor regionalny GE na Europę Środkowo-Wschodnią
Peter Stracar ocenił, że przejęcie firmy Avio zwiększy udział tego regionu w
globalnym łańcuchu dostaw i rozwoju technologicznym GE Aviation. "Zakłady
Avio w Bielsku-Białej produkują łopatki turbin i moduły do najnowszych silników
Boeinga. Nowe zakłady będą piątym obiektem GE w Europie Środkowo-Wschodniej
produkującym silniki i części do samolotów, dołączając do Engineering Design
Center w Polsce, zakładów w Czechach, na Węgrzech i w Rumunii (...) Europa
Środkowo-Wschodnia robi doskonały użytek ze swoich bogatych tradycji w
lotnictwie i za pośrednictwem GE staje się coraz ważniejszym elementem
globalnego sukcesu" - powiedział Stracar. Jak zaznaczył, ok. połowy dużych
samolotów pasażerskich wyposażona jest w silniki GE. Avio Aero powstało na początku XX wieku w Turynie.
Firma tworzy silniki lotnicze, od dużych turbowentylatorowych wykorzystywanych
w lotnictwie komercyjnym po mniejsze turbowałowe instalowane w śmigłowcach
cywilnych i wojskowych. GE Aviation jest działem koncernu General Electric.
Dostarcza silniki odrzutowe, turbowałowe i turbośmigłowe, a także części i
zintegrowane systemy m.in dla lotnictwa komercyjnego i wojskowego. (PAP)
Komentarze
Prześlij komentarz