Brazylijski
producent samolotów Embraer ujawnił kilka dalszych szczegółów dotyczących
swoich najnowszych konstrukcji – rodziny samolotów komunikacji regionalnej E2. Embraer anonsował rozpoczęcie prac nad E-Jets E2
podczas tegorocznego salonu w Paryżu. Ujawniono wówczas m.in., że nowe samoloty
będą miały większą rozpiętość skrzydeł. Zespół ten będzie produkowany w 2
wersjach. Rozpiętość skrzydeł Embraera 175-E2 zostanie zwiększona do 30,98 m. Natomiast modele
190-E2 i 195-E2 będą miały skrzydła o takiej samej rozpiętości wynoszącej 33,71 m. Większe wydłużenie
skrzydeł zapewni zmniejszenie oporu aerodynamicznego, a co za tym idzie –
zużycia paliwa. Co ciekawe, Brazylijczycy zamierzają zmienić podział struktury
kadłuba, wprowadzając sekcje kadłuba o większej długości. Każdy z E2 będzie
miał kadłub podzielony technologicznie na 5 części – nosową, 3 środkowe i
ogonową. W ten sposób zmniejszy się liczba elementów niezbędnych do ich
połączenia, powodując zarazem redukcję masy własnej konstrukcji. Pierwszy
prototyp Embraera 190-E2 ma się wzbić w powietrze w drugim półroczu 2016.
Seryjne samoloty tego typu, mieszczące od 97 do 114 pasażerów, mają wejść do
eksploatacji począwszy od połowy 2018. W następnej kolejności, w 2019 na rynku
ma pojawić się model 195-E2, o pojemności 118-144 pasażerów. Najmniejszy
Embraer 175-E2, przystosowany do przewozu 80-90 podróżnych, rozpocznie
regularne loty komercyjne jako ostatni, w 2020. Źródło: Altair, Foto: embraer.com
Komentarze
Prześlij komentarz