Blisko
trzy tygodnie trwa montaż samolotu Boeing 787 Dreamliner – poinformował PAP
Richard Wynne, odpowiedzialny za program 787 w Boeingu. W fabryce koncernu w
Everett, niedaleko Seattle, montowane są dwie takie maszyny dla PLL LOT.
Trzecia stoi gotowa przed hangarem. Polski przewoźnik odebrał już od Amerykanów
pierwszego Boeinga 787 Dreamliner. Samolot w środę uda się w swój pierwszy rejs
z Seattle do Warszawy. Fabryka Boeinga w Everett jest największą w Stanach
Zjednoczonych. „Części do samolotu 787 są przygotowywane na całym świecie.
Skrzydło do maszyny produkują Japończycy, silniki marki Rolls-Royce'a lub
General Electric sprowadzane są z Wielkiej Brytanii, a np. drzwi pasażerskie z
Francji” – powiedział Wynne. Wyjaśnił, że od momentu dostarczenia wszystkich
części samolotu do fabryki w Everett, montaż samolotu na miejscu trwa około 3
tygodni. Kiedy maszyna jest już gotowa, piloci wykonują loty testowe. „Mamy
trzy oddzielne linie montażowe w kraju, dwie w okolicach Seattle, trzecia, nowa
jest w Karolinie Południowej. Dzięki temu udaje nam się średnio co miesiąc
montować pięć nowych samolotów Boeing 787 Dreamliner. Planujemy pod koniec tego
roku produkować ich 10”
– powiedział. Dodał, że do tej pory Boeing dostarczył już klientom 35 tych samolotów.
(PAP)
Warto wiedzieć że;
Boeing
787 Dreamliner, zbudowany głównie z materiałów kompozytowych, jest pierwszym
samolotem średniego rozmiaru, który może latać na dalekich trasach. Zasięg
maszyny wynosi od 14,2 tys. km do 15,2 tys. km; można nią polecieć bezpośrednio
np. z Warszawy do Nowego Jorku czy do Pekinu. Samolot tego typu może przewieźć
od 210 do 330 pasażerów. Rozpiętość skrzydeł B787 to 60 metrów, a długość
maszyny wynosi 57 m.
Pierwszą linią lotniczą, która otrzymała B787, była japońska All Nippon Airways
(ANA). Pod koniec października ub.r. Dreamliner odbył pierwszy lot komercyjny z
Tokio do Hongkongu.
Komentarze
Prześlij komentarz