Niemiecka poczta Deutsche Post przestanie dostarczać listy samolotami


Niemiecka poczta Deutsche Post przestanie dostarczać listy samolotami. Ilość korespondencji jest już na tyle mała, że można spokojnie zrezygnować z transportu lotniczego. Zamiast tego firma wykorzysta do transportu samochody, co zmniejszy emisje.Niemiecka poczta Deutsche Post ogłosiła zakończenie usług lotniczej poczty ekspresowej dla krajowej korespondencji wewnętrznej w Niemczech. Niemiecka poczta przestanie dostarczać listy samolotami ze względu na ekologię.Ostatnie nocne loty Eurowings i Tui Fly przetransportowały listy do i z północnej i południowej części Niemiec na trasach Stuttgart-Berlin, Hanower-Monachium i Hanower-Stuttgart. Korespondencja na tych i pozostałych trasach będzie teraz transportowana wyłącznie drogą lądową. Deutsche Post dodała, że transport listów drogą lądową pozwoli zredukować emisje CO2 związane z transportem na tych trasach o ponad 80%.Umowę dotyczącą transportu lotniczego listów i pocztówek wewnątrz Republiki Federalnej Niemiec bez dodatkowej opłaty lotniczej podpisano w 1961 roku. Deutsche Post zauważyła, że było to początkiem sieci nocnej poczty lotniczej, która oficjalnie rozpoczęła działalność 1 września 1961 roku, celem szybszej obsługi korespondencji listowej w Niemczech. Pierwszym partnerem w sieci nocnej poczty lotniczej była Lufthansa, która obsługiwała wszystkie trasy z wyjątkiem korytarza powietrznego do Berlina. Przez lata do sieci dołączono dodatkowe linie lotnicze, a Lufthansa zakończyła swoją działalność w 2008 roku. Port lotniczy we Frankfurcie nad Menem był przez dziesięciolecia centralnym węzłem sieci, ale stracił tę rolę w 2005 roku z powodu zakazu lotów nocnych we Frankfurcie.W 1996 roku Deutsche Post przewiozła około 430 ton korespondencji listowej za pomocą 26 samolotów partnerskich do 45 miejsc każdej nocy. Wówczas listy i telegramy były jedynym środkiem szybkiego przekazywania komunikacji pisemnej. Funkcję tę od dawna przejęły media cyfrowe. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze