Rosyjskie linie Pobeda walczą o połączenia do Wiednia

Loty pomiędzy Austrią i Rosją odbywają się na tej samej zasadzie, co między Rosją i Polską. Na mocy dwustronnego porozumienia może je obsługiwać. Mogą je obsługiwać jedynie 2 linie. W przypadku Wiednia i Moskwy jest to Austrian Airlines i Aerofłot, w przypadku Moskwy i Warszawy - Aerofłot i LOT. Rosjanie jednak postanowili przechytrzyć Austriaków i linia Pobeda zaoferowała z moskiewskiego lotniska Wnukowo kombinowaną ofertę Fly&Bus: lot do Bratysławy i stamtąd autobusem do Wiednia. Koniec trasy, to oddalony od lotniska w Bratysławie o 80 km wiedeński Dworzec Główny. Rejsy były obsługiwane Boeingiem 737- 800, a należąca do Grupy Aerofłotu Pobeda oferowała na tej trasie bardzo konkurencyjne taryfy. Austriacy zaprotestowali, uznając, że Pobeda nie ma prawa wykonywać takich lotów i zażądali natychmiastowego przerwania połączenia. Rosjanie uznali, że wszystko jest w porządku, a cała awantura wynika z tego, że rząd w Wiedniu odgrywa się teraz na rosyjskich przewoźnikach. Sześć lat temu Aerofłot korzystając z dobrych kontaktów między władzami austriackimi i rosyjskimi , przymierzał się do przejęcia Austrian Airlines, w ostatniej chwili jednak Austriacy zablokowali tę transakcję i w pośpiechu sprzedali AUA Lufthansie. Od tego czasu stosunki na linii Moskwa-Wiedeń były bardzo napięta. Teraz Rosjanie twierdzą, że dwustronne porozumienie lotnicze nie obowiązuje, ponieważ Austrian przejęty przez Lufthansę nie jest przewoźnikiem austriackim, tylko niemieckim. Natomiast w ramach porozumienia loty do Rosji mogą być wykonywane jedynie przez przewoźnika, który jest zarejestrowany w tym kraju i jest zarządzany przez obywatela Austrii. Tymczasem prezesem Austriana był Jaan Albrecht, który miał paszport meksykański i niemiecki, a obecnie jest to Niemiec Kay Kratky. Ostatecznie jednak Austrian zachował prawo do wykonywania lotów do Rosji. A za zamknięcie połączenia Fly&Bus zaoferował możliwość lotów Pobiedy do Linzu,zaś stamtąd do Wiednia pasażerowie mieliby jechać autobusem, bądź koleją. Pobeda powstała w grudniu 2014 roku.Linia ma 12 Boeingów 737-800. W I połowie 2016 przewiozła 2 mln pasażerów. O 80 proc. więcej, niż w tym samym okresie w 2015. Podobny trick Rosjanie zastosowali w Szwajcarii, gdzie także obowiązuje dwustronne porozumienie, a na trasie Szwajcaria- Rosja mogą latać wyłącznie Swiss i Aerofłot. Samoloty Pobedy latają więc do bawarskiego Memmingen, a stamtąd pasażerowie autobusem jadą do Zurichu. Źródło: rp.pl

Komentarze

Popularne posty