Wstępny raport wypadku Cirrusa SR22 w Żyglinie

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych opublikowała raport wstępny z wypadku samolotu Cirrus SR22 (SP-IKP), do którego doszło 13 listopada br. W wypadku zginął pilot oraz trzech pasażerów. Samolot został całkowicie zniszczony. Do wypadku samolotu Cirrus SR22 (SP-IKP) doszło 13 listopada br. około godziny 19.21. Według planu lotu VFR, samolot powracał na lotnisko Katowice-Muchowiec. Samolot Cirrus SR22 wystartował z lotniska w Wenecji o godzinie 16.10. Po starcie wzniósł się na wysokość 3650 m, a następnie na 3820 m, i kontynuował lot na tym poziomie. Około godziny 18.48 podczas zniżania i po przekroczeniu granicy pilot nawiązał łączność z FIS Kraków, który poinformował go o braku możliwości lądowania na lotnisku w Muchowcu z powodu złych warunków atmosferycznych. O godzinie 18.58 pilot otrzymał informację, że po przejściu w lot IFR będzie mógł wylądować w porcie lotniczym w Pyrzowicach. Po przekazaniu łączności z APP EPKK, minutę przed godz. 19 pilot, pomimo że nie posiadał uprawnień do lotów IFR, potwierdził zamiar lądowania według ILS na katowickim lotnisku. Po wektorowaniu na pas 27 i przekazaniu łączności TWR EPKT, maszyna otrzymała pozwolenie do lądowania. Z powodu zbyt dużej wysokości podczas podejścia samolot przeszedł na drugi krąg. Przed ponownym wektorowaniem pilot zgłosił niebezpieczną sytuację i po chwili o godzinie 19.21 zniknął z ekranu radaru. O godzinie 20.25 służby ratownicze odnalazły wrak maszyny w lesie w miejscowości Żyglin. Pilot oraz trzej pasażerowie lecący Cirrusem zginęli na miejscu. Samolot został całkowicie zniszczony, jednak nie doszło do pożaru. (PKBWL)

Komentarze