W Irkucku rozpoczęto próby kołowania pierwszego przedseryjnego samolotu komunikacyjnego MS-21-300

W zakładach korporacji Irkut w Irkucku rozpoczęto próby kołowania pierwszego przedseryjnego samolotu komunikacyjnego MS-21-300 (nr ser. 0001). Przedtem inżynierowe rosyjskiego przedsiębiorstwa przeprowadzili sprawdzenie instalacji pokładowych i układu sterowania lotem oraz przeprowadzili rozruch silników Pratt & Whitney PW1400G. Według przedstawicieli producenta oblot MS-21-300 ma nastąpić w ciągu kilku najbliższych tygodniu. Cena jednostkowa MS-21-300, mieszczącego w konfiguracji dwuklasowej 163 pasażerów (16 w klasie biznes i 147 w klasie ekonomicznej) lub 211 osób w konfiguracji jednoklasowej, szacowana jest na 91 mln USD, co ma pozwolić mu na skuteczne konkurowanie z Airbusami rodziny A320 czy Boeingami 737. – Wiemy, że nie będzie to łatwe, ale jesteśmy pewni, że MS-21 jest najdoskonalszym samolotem wąskokadłubowym, który spełni wymagania pasażerów i linii lotniczych – mówi Jurij Slusar, prezes OAK. Kolejną przewagę nad konkurencją mają zapewnić silniki PW1400G (lub Awiadwigatiel PD-14), dzięki którym koszt operacyjny MS-21-300 ma być o 15% niższy w porównaniu z A320. Rozpiętość MS-21-300 wynosi 35,9 m, długość kadłuba 42,2 m, a wysokość – 11,5 m. Maksymalna masa startowa samolotu to 79 250 kg. Zasięg obliczeniowy w konfiguracji dwuklasowej to 6000 km. Rodzinę uzupełniać ma MS-21-200, o pojemności 132 pasażerów w konfiguracji dwuklasowej (12 w klasie biznes i 120 w klasie ekonomicznej) albo 165 podróżnych w konfiguracji jednoklasowej. Jego maksymalna masa startowa wynosić ma 72 560 kg. Długość kadłuba MS-21-200 to 36,8 m, a rozpiętość i wysokość będą identyczne jak dla MS-21-300. Zasięg obliczany jest na 6400 km, w konfiguracji dwuklasowej. Plany Irkuta zakładają sprzedaż 1060 MS-21 w ciągu następnych dwóch dekad. Maksymalne tempo produkcji wynosić ma 72 samoloty rocznie. Źródło: Altair

Komentarze

Popularne posty