Przedstawiciele Philippine Airlines (PAL) podpisali z Airbusem porozumienie (MoU) dotyczące zakupu dziewięciu samolotów pasażerskich A350-1000. W projekcie przewoźnika Ultra Long Haul Fleet szerokokadłubowce będą obsługiwały loty non-stop z Manili do Ameryki Północnej, w tym na wschodnie wybrzeża USA i Kanady. Nowe samoloty dołączą do dwóch Airbusów A350-900, które w barwach przewoźnika kursują już na trasach do Australii, Ameryki Północnej i państw Azji. Podobnie jak A350-900, odrzutowce modelu A350-1000 dla PAL będą zabudowane w układzie trzyklasowym, z oddzielnymi strefami biznes, premium ekonomiczną i ekonomiczną.
A350 to najnowocześniejszy i najbardziej rentowny samolot szerokokadłubowy na rynku, wyznaczający nowe standardy podróży międzykontynentalnych. Oferuje najdłuższy zasięg ze wszystkich obecnie produkowanych odrzutowców pasażerskich - bez międzylądowania jest w stanie pokonać 8700 mil morskich (16100 km). Do końca kwietnia br. Airbus zdobył od 54 klientów z całego świata wiążące zamówienia na 928 maszyn z rodziny A350, co pozwala zaliczyć ją do grona odnoszących największe sukcesy rynkowe w historii lotnictwa. Około 530 A350 lata obecnie w barwach 40 linii lotniczych, obsługując głównie trasy długodystansowe.
Philippine Airlines użytkują różne typy Airbusów. Trasy
międzykontynentalne obsługują przy pomocy A350. Na trasach na Bliski
Wschód, do Australii i różnych miejsc w Azji latają A330-300. PAL
dysponuje również flotą wąskokadłubowców A320 i A321 do obsługi
rozległej krajowej i regionalnej siatki połączeń z hubów w Manili i
Cebu. (Airbus)
Komentarze
Prześlij komentarz