Qantas i Airbus prezentują postępy w programie A350-1000ULR dla Projektu Sunrise


Qantas i Airbus ujawnili pierwszy podgląd nowego samolotu Airbus A350-1000ULR (Ultra Long Range), opracowanego specjalnie na potrzeby przełomowego Projektu Sunrise. Maszyna, która umożliwi bezpośrednie loty między Australią a Europą i Ameryką Północną, osiągnęła kluczowy etap montażu końcowego w zakładach Airbusa w Tuluzie. W najnowszym materiale opublikowanym przez obie firmy w mediach społecznościowych zaprezentowano samolot po połączeniu głównych sekcji konstrukcyjnych — przedniej, środkowej i tylnej części kadłuba, a także po montażu skrzydeł, statecznika pionowego i poziomego oraz podwozia. Zakończenie tej fazy oznacza znaczący postęp w budowie pierwszego egzemplarza A350-1000ULR dla Qantas. W najbliższych tygodniach samolot zostanie przeniesiony do kolejnego hangaru montażowego, gdzie zostaną zainstalowane silniki Rolls-Royce Trent XWB-97 oraz systemy testowe. Następnie rozpocznie się kompleksowy program prób naziemnych i w locie, zaplanowany na rok 2026. Projekt Sunrise ma na celu uruchomienie najdłuższych bezpośrednich połączeń pasażerskich na świecie, m.in. z Sydney do Londynu oraz Sydney do Nowego Jorku, zapewniając nowy poziom komfortu i wydajności dzięki zaawansowanej konstrukcji A350-1000ULR. — „To ważny krok w kierunku urzeczywistnienia naszej wizji bezpośrednich połączeń między Australią a głównymi miastami świata. Airbus A350-1000ULR będzie kluczowym elementem tego przełomu w podróżach długodystansowych” — powiedział Alan Joyce, CEO Qantas Group. Pierwsze samoloty A350-1000ULR dla Qantas mają zostać dostarczone w drugiej połowie 2026 roku, a inauguracja rejsów w ramach Projektu Sunrise planowana jest na 2027 rok. (AeroTime)

Komentarze