Singapore Airlines przejmą jedenaście B737


Singapurskie linie lotnicze kontynuują proces integracji swojej regionalnej spółki zależnej Silk Air, od której przejęły swojego pierwszego Boeinga 737. Łącznie Singapore Airlines przejmą jedenaście B737 od nieistniejącego już regionalnego przewoźnika. Na długo przed kryzysem spowodowanym koronawirusem Singapore Airlines (SIA) przypieczętowały koniec swojej spółki zależnej, SilkAir. O tym, że regionalny przewoźnik zostanie zintegrowany z główną linią lotniczą, poinformowano jeszcze w 2018 roku. Ruch ten miał na celu zmniejszenie kosztów przewoźnika. Nazwa marki SilkAir zniknie – nie istnieje już nawet strona internetowa tych linii, która przekierowuje do SIA. Część samolotów regionalnego przewoźnika zostanie jednak przekazane Singapore Airlines, będzie to 11 wąskokadłubowych Boeingów 737-800, które nieistniejące już SilkAir posiadały w swojej flocie. Singapore zaczną wchłaniać flotę Boeingów 737 SilkAir na początku 2021 roku, prawdopodobnie między styczniem a marcem. Zanim jednak jakikolwiek samolot SilkAir mógł zostać włączony do floty głównej SIA, należało podnieść poziom jego komfortu do standardu samolotów Singapore. Linie musiały zainstalować nowe fotele klasy biznes, które można przekształcić w płaskie łóżka. W innych klasach konieczne było wymienienie sztandarowych foteli do takich, z indywidualnymi systemami rozrywki pokładowej. (Rynek Lotniczy)

Komentarze