Blisko 145,4 tys. pasażerów odprawiło lotnisko Kraków Airport w październiku, w piątym miesiącu funkcjonowania portu po przerwie spowodowanej epidemią koronawirusa. Jest to o 82 proc. mniej w stosunku to października zeszłego roku. Według statystyk krakowskiego lotniska, od początku tego roku obsłużono prawie 2,5 mln pasażerów, czyli o 4,65 mln mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jak ocenił w poniedziałek prezes Kraków Airport Radosław Włoszek, branża lotnicza i turystyczna w Europie i na świecie przeżywa największy kryzys po II wojnie światowej spowodowany pandemią Covid-19. „Przypomnieć warto, że dokładnie rok temu, na koniec października 2019 r., na krakowskim lotnisku powitaliśmy 7-milionowego pasażera, co wobec obecnych statystyk ukazuje dzisiejsze realia sektora lotniczego” - wskazał prezes lotniska. Według niego dodatkowo trzeba się spodziewać, że najbliższe tygodnie, wobec wprowadzonych ponownie restrykcji sanitarnych w wielu krajach i malejącego popytu, będą jeszcze trudniejsze. „Dlatego na każdym lotnisku podejmowane są trudne decyzje, związane z redukcją bazy kosztowej, tak aby sprostać wyzwaniom i problemom, z którymi wszyscy się obecnie mierzymy” - dodał Włoszek. Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W ubiegłym roku przyjął ponad 8,4 mln podróżnych. Z powodu epidemii koronawirusa obiekt był zamknięty od połowy marca do 1 czerwca. Od tego czasu lotnisko z miesiąca na miesiąc odbudowywało statystykę pasażerów – o ile w czerwcu było ich 14,4 tys., to w rekordowym sierpniu – ponad 309,1 tys. Wrzesień był już słabszy, z ponad 247 tys. obsłużonych pasażerów. W zimowym rozkładzie lotów, który obowiązuje od ostatniego weekendu października, krakowskie lotnisko posiada 90 połączeń do 65 portów lotniczych. Oferuje je 15 linii lotniczych.(PAP)
Blisko 145,4 tys. pasażerów odprawiło lotnisko Kraków Airport w październiku, w piątym miesiącu funkcjonowania portu po przerwie spowodowanej epidemią koronawirusa. Jest to o 82 proc. mniej w stosunku to października zeszłego roku. Według statystyk krakowskiego lotniska, od początku tego roku obsłużono prawie 2,5 mln pasażerów, czyli o 4,65 mln mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jak ocenił w poniedziałek prezes Kraków Airport Radosław Włoszek, branża lotnicza i turystyczna w Europie i na świecie przeżywa największy kryzys po II wojnie światowej spowodowany pandemią Covid-19. „Przypomnieć warto, że dokładnie rok temu, na koniec października 2019 r., na krakowskim lotnisku powitaliśmy 7-milionowego pasażera, co wobec obecnych statystyk ukazuje dzisiejsze realia sektora lotniczego” - wskazał prezes lotniska. Według niego dodatkowo trzeba się spodziewać, że najbliższe tygodnie, wobec wprowadzonych ponownie restrykcji sanitarnych w wielu krajach i malejącego popytu, będą jeszcze trudniejsze. „Dlatego na każdym lotnisku podejmowane są trudne decyzje, związane z redukcją bazy kosztowej, tak aby sprostać wyzwaniom i problemom, z którymi wszyscy się obecnie mierzymy” - dodał Włoszek. Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W ubiegłym roku przyjął ponad 8,4 mln podróżnych. Z powodu epidemii koronawirusa obiekt był zamknięty od połowy marca do 1 czerwca. Od tego czasu lotnisko z miesiąca na miesiąc odbudowywało statystykę pasażerów – o ile w czerwcu było ich 14,4 tys., to w rekordowym sierpniu – ponad 309,1 tys. Wrzesień był już słabszy, z ponad 247 tys. obsłużonych pasażerów. W zimowym rozkładzie lotów, który obowiązuje od ostatniego weekendu października, krakowskie lotnisko posiada 90 połączeń do 65 portów lotniczych. Oferuje je 15 linii lotniczych.(PAP)
Komentarze
Prześlij komentarz