Linia SAS odebrała pierwszego A321 Long Range


Linia SAS odebrała w czwartek (15 października) w Hamburgu pierwszego z trzech zamówionych airbusów A321 Long Range (LR). Maszyna numer jeden tego typu dla przewoźnika jest leasingowana od firmy Air Lease Corporation (ALC) i napędzają ją najnowsze silniki CFM LEAP 1A. Pierwszy A321neo Long Range linii SAS (SE-DMO) zabiera na pokład 157 pasażerów w komfortowym układzie trzech klas podróży: 22 w klasie biznes z fotelami z maszyn dalekodystansowych (2-2), 12 w ekonomicznej plus (3-3) oraz 123 w klasie ekonomicznej (3-3). Odświeżona kabina A321LR oferuje więcej przestrzeni osobistej, większe schowki na bagaże, zaawansowane oświetlenie kabiny LED oraz najnowocześniejszy pokładowy system rozrywki i łączności.Airbus A321LR to wąskokadłubowy samolot specjalnie przystosowany do lotów na dalekich dystansach w porównaniu do standardowego A321neo. Samolot ma wystarczający zasięg, aby dotrzeć do północno-wschodniego wybrzeża USA, jednego z najważniejszych międzykontynentalnych rynków SAS. A321LR może również dotrzeć ze Skandynawii do miast w Kanadzie, na Bliskim Wschodzie i w Indiach.Jest to zupełnie nowy typ samolotu dla SAS, który jest bardzo dobrze dopasowany do rynku skandynawskiego i naszych wzorców podróży. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze loty A321LR i uruchomienie nowych tras – powiedział Rickard Gustafson, prezes SAS-u. SAS obecnie obsługuje rejsy międzykontynentalne airbusami A330 i A350. Natomiast A321LR to mniejszy samolot, który daje linii SAS możliwość wypełnienia samolotu na nowych trasach, szczególnie w obecnych niepewnych i pandemicznych czasach. Mogą to być nowe miejsca na mniejszych rynkach lub istniejące destynacje dalekodystansowe serwowane z mniejszych lotnisk. SAS obecnie obsługuje loty międzykontynentalne z trzech skandynawskich stolic: Kopenhagi, Sztokholmu i Oslo. Flota linii SAS składa się obecnie ze 148 samolotów: sześciu ATR-ów 72-600, czterech A319, 11 A320, 40 A320neo, ośmiu A321, jednego A321LR, dziewięciu A330-300, trzech A340-300, czterech A350-900, 19 boeingów B737-700, 24 B737-800 oraz 19 bombardierów CRJ-900. Przewoźnik oczekuje teraz na dostawę 40 airbusów: 34 A320neo, dwóch A321LR oraz czterech A350-900. (Rynek Lotniczy)

Komentarze