Metro Aviation zamówiła kolejny tuzin nowych śmigłowców Airbusa EC145e

Na wystawie Heli-Expo w kalifornijskim Anaheim spółka Metro Aviation zamówiła kolejny tuzin nowych śmigłowców Airbusa – EC145e. Dzięki niej całkowita liczba wiropłatów tego typu zakupionych przez Metro Aviation wzrosła do 43.Metro Aviation była pierwszym nabywcą EC145e, kiedy w 2015 Airbus Helicopters wprowadził na rynek ten uproszczony i lżejszy wariant H145. W 2019 Airbus Helicopters, Inc. dostarczył pierwszy EC145e wyprodukowany w zakładzie w Columbus w stanie Mississippi, gdzie powstaną pozostałe EC145e dla Metro Aviation. Nowe zamówienie dowodzi stałej popularności EC145e wśród podmiotów świadczących usługi medyczne w USA, głównie ze względu na wzrost masy użytecznej o 90-150 kg w porównaniu ze starszą wersją EC145 C2 – powiedział Mike Stanberry, prezes Metro Aviation. Dwusilnikowy EC145e był początkowo dopuszczony tylko do lotów zgodnych z procedurami Visual Flight Rules (VFR – loty z widocznością ziemi). Metro nawiązała więc współpracę z Genesys Aerosystems i S-TEC z Mineral Wells w Teksasie na rzecz opracowania zatwierdzonego przez Federalną Agencję Lotnictwa (FAA) pakietu awioniki, pozwalającego wykonywać loty z jednym pilotem lub z załogą dwuosobową w warunkach Instrumental Flight Rules (IFR – według wskazań przyrządów). Współpracujące podmioty opracowały także elektroniczny system przyrządów pilotażowych VFR i ulepszenia autopilota i układu wspomagania stateczności – obecnie oczekują na wydanie przez kanadyjski Urząd Transportu certyfikatu dla zestawu IFR. Także w trakcie Heli-Expo Svensk Luftambulans (szwedzkie lotnicze pogotowie ratunkowe) zamówiło 3 nowe śmigłowce H145. Skandynawski użytkownik będzie dysponował też kupionymi wcześniej 3 H145, które zostaną zmodernizowane, by reprezentowały jednolity standard z nowymi śmigłowcami. Otrzymają one m.in. pięciołopatowy wirnik nośny, zwiększający udźwig użyteczny o 150 kg i zapewniający lepszy komfort i łatwiejszą obsługę. H145 zamówione przez Svensk Luftambulans H145 będą wyposażone w bezprzewodowy system komunikacji powietrznej (wACS), zapewniający bezpieczną, dwukierunkową transmisję informacji operacyjnych i danych technicznych podczas lotu, jak i na ziemi. Svensk Luftambulans zdecydował się na zakup trzech nowych maszyn po tym jak do grona hrabstw korzystających z jego usług (Värmland, Dalarna, Västra Götaland i Uppsala) dwa kolejne (Norrbotten i Vasterbotten). Szwedzkie pogotowie lotnicze otrzyma śmigłowce w 2021 r. i na początku 2022 r. Gunnar Blomquist, dyrektor Svensk Luftambulans, powiedział: H145 służyły nam do tej pory bardzo dobrze, a ich ulepszony wariant idealnie pasuje do rozszerzenia naszych usług na większą populację pacjentów. (Altair)

Komentarze

Popularne posty