SAS wycofał ostatniego Boeinga 737-600

Należący do linii lotniczych SAS Boeing 737-600 o znakach rejestracyjnych LN-RPG, będący ostatnim latającym samolotem w tej wersji należącym do europejskiego przewoźnika, wystartował do pożegnalnego rejsu (nr SK600) 30 listopada br. o godz. 13:49 z lotniska Sztokholm-Arlanda. Następnie skierował się w stronę portu lotniczego Kopenhaga-Kastrup, nad którego drogą startową wykonał niski przelot. SAS otrzymały pierwszego Boeinga 737-600 w październiku 1998 i łącznie używały 30 samolotów w tej wersji, będąc ich największym na świecie użytkownikiem. Oblatany 22 stycznia 1998 Boeing 737-600 powstał na zamówienie złożone właśnie przez linie lotnicze SAS i był najkrótszą wersją z rodziny Boeingów 737 Next Generation, która obejmowała też modele -700, -800 i -900. Boeing 737-600 ma długość 31,24 m i w konfiguracji dwuklasowej może standardowo zabrać na pokład 108 pasażerów, a w maksymalnie zagęszczonej, jednoklasowej – do 130.
Boeing 737-600 został zaprojektowany jako następca odrzutowców McDonnell Douglas DC-9-15/-30/-40 i Boeingów 737-500, a jednocześnie bezpośredni konkurent MD-95 i Airbusa A318, jednak podobnie jak one nie odniósł dużego sukcesu rynkowego. Łącznie zbudowano bowiem tylko 69 Boeingów 737-600, które poza liniami SAS zostały zakupione jeszcze m.in. przez WestJet Airlines (13), Tunisair (7), Malev (6), Air Algérie (5), China Southwest Airlines (4) i Lauda Air (2). Ostatni wyprodukowany Boeing 737-600 został dostarczony liniom WestJet we wrześniu 2006.Obecnie linie lotnicze SAS eksploatują jeszcze inne Boeingi 737NG, w tym 23 737-700 i 29 737-800, z których najstarsze są sukcesywne zastępowane Airbusami A320neo. (Altair)




Komentarze