Lotnisko w Gliwicach w 2020 roku zostanie bazą lotów biznesowych

Dobiega końca modernizacja gliwickiego lotniska. Trwają obecnie m.in. odbiory techniczne i testy oświetlenia na pasie startowym. Obiekt do użytku zostanie oddany wiosną 2020 roku.W ramach prac powstały m.in. utwardzona droga startowa o długości 920 m, którą w przyszłości będzie można wydłużyć nawet do 1,3 km, droga kołowania i płyta postojowa, a także parkingi i drogi dojazdowe. Gotowa jest również ścieżka rowerowa biegnąca wokół lotniska. Inwestycja znacząco zwiększy funkcjonalność lotniska, czyniąc je obiektem całorocznym. – Trwają obecnie odbiory techniczne i testy oświetlenia na pasie startowym, a także procedura odbiorów lotniczych. Do końca lutego 2020 roku powstanie jeszcze kontenerowa stacja paliw dla samolotów. Lotnisko do użytku oddane zostanie najprawdopodobniej do końca I kwartału przyszłego roku – mówi Sylwia Rudek-Matuszczak, dyrektor Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju, miejskiej spółki, która nadzoruje inwestycję.Lotnisko po modernizacji ma służyć jako baza lotów biznesowych. Będzie też ono przeznaczone na potrzeby publicznego transportu lotniczego (choć na mniejszą skalę), turystycznego i cargo oraz sportów lotniczych. Koszt inwestycji to ok. 28 mln zł. Tereny wokół lotniska cieszą się dużym zainteresowaniem wśród inwestorów. Działki zakupiła tu m.in. Politechnika Śląska, która otwarła centrum szkolenia lotniczego. Nabywcami terenów zostały też prywatne firmy – planują one wybudować hangary pod swoje samoloty. Chcemy wydzielić jeszcze jedną działkę na sprzedaż. Pyta o nią wiele firm – mówi Sylwia Rudek-Matuszczak.Na gliwickim lotnisku, na terenie Aeroklubu Gliwickiego, prowadzone są też prace związane z budową Centrum Edukacji Lotniczej. Trwa remont dwóch hangarów. Docelowo znajdzie się tu muzeum lotnictwa wraz ze specjalną wystawą modelarską. – Zamontowane zostaną dwie kopułki do pokazów 4D oraz symulator lotów. Przewidujemy, że będą tutaj przyjeżdżały zarówno wycieczki, jak i osoby chcące poczuć emocje latania i wirtualnego udziału w głośnych lotniczych wydarzeniach, m.in. podniebnych bitwach. Przebywając w kopułce 4D, przeżywa się to zupełnie inaczej – mówi Edmund Bester z GAPR. Osoby zwiedzające Centrum Edukacji Lotniczej będą mogły też podziwiać stare modele samolotów. Kompleks zostanie otwarty jesienią 2020 roku. (wyborcza.pl)

Komentarze