Inwestorzy pracujący nad planem uratowania Alitalii

Inwestorzy pracujący nad planem uratowania Alitalii prześlą resortowi przemysłu listę przeszkód na drodze do odrodzenia narodowego włoskiego przewoźnika. Będzie to nacisk na władze, by pomogły w dopięciu umowy Państwowa kolej Ferrove dello Stato, Delta Air Lines, grupa infrastruktury Atlantia i resort finansów prowadzą od lipca rozmowy nad uratowaniem Alitalii. Jednak na niecałe 2 tygodnie przed przedstawieniem 15 października ostatecznego planu sporządzili listę największych przeszkód.. Pierwszą jest uzyskanie od wszystkich zainteresowanych stron zobowiązania o zasileniu kapitału przewoźnika dalszymi środkami w razie konieczności, gdyby początkowa suma okazała się za mała — powiedziała Reuterowi jedna z osób. Delta opierała się dotąd naciskom włoskiego rządu, by zainwestowała więcej niż 100 mln euro za 10 proc. udziału w linii. „Corriere della Sera" podał wprawdzie, że Amerykanie zgodzili się kupić 12 proc. za 120 mln euro, ale to nadal jest za mało. Drugą przeszkodą jest udział Alitalii w nowej umowie o współpracy na szlakach przez Atlantyk, jaką Delta podpisała z Air France i Virgin Atlantic. Kolejnym spornym punktem jest, jak w najlepszy sposób powstrzymać straty włoskiej linii, skoro nie wiadomo, ile zwolnień z pracy będzie konieczne w ramach restrukturyzacji i co rząd może zrobić dla zmniejszenia społecznych skutków restrukturyzacji. Organizacje pilotów i pracowników pokładowych ANPAC, ANPAV i ANP potwierdziły 4 października dobowy strajk 9 października i poinformowały o wysłaniu do ministra przemysłu Stefano Patuanellego pisma z ich zastrzeżeniami. „Najnowsze wydarzenia wydają się osłabiać szanse pomyślnego zakończenia negocjacji o odrodzeniu Alitalii" — stwierdziły w nim. Włoskiej linii grozi ponadto zużycie całej gotówki jaką ma przed uzgodnieniem planu ratunkowego i zatwierdzeniem go przez europejskie władze. Źródło: rp.pl

Komentarze