FAA chce sprawdzić, jak szybko pasażerowie mogą się ewakuować z pokładów samolotów

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) planuje jeszcze w tym roku przeprowadzić testy, które mają wykazać, czy amerykańscy pasażerowie mogą bezpiecznie ewakuować się z samolotu w sytuacji awaryjnej po tym, jak linie lotnicze przez lata odchudzały fotele i coraz bardziej zwiększały ich ilość na pokładach pasażerskich konstrukcji. Ustawa o finansowaniu przyjęta w ubiegłym roku dała FAA uprawnienia do ustalenia minimalnych wymiarów siedzeń w samolotach. Agencja zapowiedziała, że musi przeprowadzić testy w celu ustalenia, czy obecnie wykorzystywane fotele i konfiguracje pokładów uzasadniają jakiekolwiek zmiany. Tymczasem ustawodawcy martwią się, czy siedzenia nie są zbyt małe dla przeciętnych Amerykanów, którzy stają się coraz ciężsi. „Amerykanie stają się coraz więksi, więc wymiary siedzeń są ważne i należy na nie spojrzeć w kontekście bezpieczeństwa”, powiedział zastępca administratora FAA, Daniel Elwell. Od 1999 r. przeciętny Amerykanin zyskał prawie 10 funtów (4,54 kg) zgodnie z analizami Centers for Disease Control and Prevention, ważąc w 2016 r. 197,8 funta (prawie 90 kg). Od 1999 r. średnia waga kobiet w USA wzrosła również o prawie 7 funtów (3,18 kg) osiągając w 2016 r. 170,5 funtów (77,34 kg).Testy FAA będą prowadzone przez 12 dni w Civil Aerospace Medical Institute w Oklahoma City i obejmą 720 ochotników, którzy zostaną poproszeni o ewakuację z symulatora kabiny samolotu w stresujących warunkach: przy zgaszonych światłach i zablokowanych niektórych wyjściach. Symulacje będą uwzględniały również osoby niepełnosprawne, podróżujące z małymi dziećmi na kolanach i ze zwierzętami. Załogi muszą być w stanie ewakuować pasażerów z samolotu w ciągu 90 sekund. Sara Nelson, prezes związku zawodowego Stowarzyszenia Stewardess, który reprezentuje około 50 tys. stewardes w United, Spirit i innych liniach, powiedziała, że personel pokładowy stoi przed wyzwaniem, ponieważ wielu przewoźników zmniejszyło liczbę personelu do minimalnych wymagań FAA. Źródło: cnbc.com

Komentarze