Kraków Aiport z akredytacją ACI za wysokie standardy obsługi pasażerów

Lotnisko Kraków Airport otrzymało akredytację ACI Airport Customer Experience, przyznawaną przez Międzynarodową Radę Portów Lotniczych (ACI) za wysokie standardy obsługi pasażerów. Krakowski port jest pierwszym lotniskiem w Polsce uhonorowanym tym wyróżnieniem. Jak wyjaśniła w środę rzeczniczka Kraków Aiport Natalia Vince, akredytacja ACI przyznawana jest dla lotnisk, które w swojej działalności dążą do podnoszenia standardów obsługi podróżujących, dla których najważniejsze jest bezpieczeństwo i komfort pasażerów. "Akredytację otrzymaliśmy na rok, co oznacza jeszcze większą motywację do dalszych starań o potrzeby korzystających z krakowskiego lotniska" - podkreśliła. Według niej, o poziomie jakości usług lotniska świadczy prowadzone od 2007 r. badanie poziomu satysfakcji pasażerów; w drugim kwartale br. ocena ta wyniosła 4,13, podczas gdy średni wynik europejskich portów lotniczych to 4,03 (w skali 1-5). Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W zeszłym roku lotnisko odprawiło blisko 6,8 mln pasażerów, czyli o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Na ten rok zaplanowano obsługę 7,9 mln osób. W tegorocznym letnim rozkładzie lotnisko ma ponad 130 połączeń, w tym 33 nowe, wykonywanych przez 23 przewoźników tradycyjnych i niskokosztowych. Do końca roku ich liczba powinna przekroczyć 140. (PAP)

Komentarze