Zakończyły się serie prób w locie śmigłowca Mi-38

Specjaliści z zakładów im. Mila zakończyli serię prób w locie śmigłowca Mi-38 prowadzonych zgodnie z przepisami dotyczącymi lotów według wskazań przyrządów (IFR), a także w skrajnie wysokich temperaturach i na dużych wysokościach. Wyniki testów zostały dostarczone Federalnej Agencji Transportu Lotniczego (Rosawiacji) w celu uzupełnienia Certyfikatu Typu śmigłowca. Mi-38 wykonał ponad 50 lotów w mieście Astrachań, potwierdzając zdolność w temperaturze otoczenia do +45o C. Próby na dużej wysokości przeprowadzono na górze Elbrus – ich wyniki potwierdziły zdolność śmigłowca do lotu na wysokości do 3000 m n. p. m.. Ponadto wiropłat wykonał 50 lotów, podczas których oceniano możliwość pilotowania i nawigacji przy braku widoczności miejsc orientacyjnych i horyzontu.
Biorąc pod uwagę duże zainteresowanie śmigłowcem zarówno ze strony rosyjskich, jak i zagranicznych klientów, staramy się maksymalnie przetestować i udokumentować jego możliwości. W szczególności planujemy przetestować nowy układ obserwacyjny i certyfikować nowe łopaty wirnika nośnego ( które będą również używane w Mi-171A2) w najbliższej przyszłości – powiedział dyrektor generalny holdingu Wiertalioty Rossii Andriej Boginskij.
Śmigłowiec Mi-38 jest napędzany silnikami TW-117W o mocy 2100 kW każdy, zaprojektowanymi przez biuro im. Klimowa. W wersji pasażerskiej może przewozić do 30 osób. Jego załoga składa się z 1-3 lotników. Maksymalna masa ładunku przewożonego w kabinie wynosi 6000 kg, a na podwieszeniu – 7000 kg.
Mi-38 może być używany do transportu ładunków i pasażerów, operacji poszukiwawczych i ratowniczych oraz przewozu VIP-ów.  Źródło: Altair


Komentarze