oblatano hybrydową Cessnę 337 Skymaster

Spółka Ampaire oblatała Cessnę 337 Skymaster częściowo napędzaną silnikami: tłokowym i elektrycznym. Samolot wystartował 6 czerwca z lotniska Camarillo na północny zachód od Los Angeles, z jednym pilotem i jednym mechanikiem na pokładzie i przeleciał około 40 km. Według producenta zasięg samolotu wynosić ma ponad 320 km, jednak zależy to od liczby pasażerów i warunków pogodowych. Tylny silnik Cessny 337, tłokowy Continental IO-360, został zastąpiony opatentowanym elektrycznym układem napędowym, który zasilany jest lekkimi akumulatorami. Jak twierdzą przedstawicieli Ampaire, powstał w ten sposób samolot z równoległym napędem hybrydowym, w którym silniki tłokowy i elektryczny pracują jednocześnie, poruszając obydwa śmigła (pchające i ciągnące). W maju Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydała zezwolenie na rozpoczęcie prób w locie hybrydowej Cessny 337, które potrwają do sierpnia, aby zebrać dane dotyczące działania napędu elektrycznego. Ampaire wykorzysta dane z prób w locie do opracowania przedseryjnego hybrydowego Skymastera i zakłada, że jeszcze w tym roku samolot zostanie wysłany na hawajską wyspę Maui, gdzie wykona próbne loty pomiędzy Kahului i Hana. Przedsięwzięcie będą wspierać regionalne Mokulele Airlines, zapewniając hangar, części zamienne, pilotów i personel obsługowy.Ampaire pracuje również nad realizacją podobnych prób portorykańskim regionalnym przewoźnikiem Vieques Air Link. Według Ampaire zainteresowanie nowym samolotem wyraziło aż 14 linii lotniczych, a seryjne hybrydowe Cessny 337 mają rozpocząć regularne loty komercyjne w 2021. Źródło: Altair

Komentarze