W ciągu najbliższych sześciu miesięcy w wyniku uziemienia swojej floty Boeingów 737 MAX, Norwegian spodziewa się ponieść koszty w wysokości 300-500 mln NKr (35-58 mln USD).
Prognozowane koszty określono przy założeniu uziemienia samolotów do sierpnia tego roku. Przewoźnik prowadzi rozmowy z Boeingiem na temat wpływu uziemienia MAX-ów na swoje finanse.
W marcu tego roku Norwegian uziemił całą swoją flotę 18 Boeingów MAX, wprowadzając od tego czasu zmiany w rozkładowych rejsach i zawierając umowy z partnerami dot. leasingu samolotów na bazie wet-lease w celu wsparcia swoich operacji.
CEO Bjorna Kjos mówi, że uziemienie Boeingów MAX przyniosło mniej zakłóceń, niż wycofananie w zeszłym roku z eksploatacji kilku B 787 z powodu problemów z silnikami Rolls-Royce Trent 1000.
Wynika to z faktu, że łatwiej jest zastąpić pojemność samolotu Max alternatywnym samolotem niż pojemność samolotu 787. Linia lotnicza nie spodziewa się ponieść tak wysokich kosztów z tytułu „opieki i odszkodowań” w ramach regulacji EU261 w tym roku, jak w przypadku uziemienia samolotów B 787.
W br. roku Norwegian ma odebrać 16 Boeingów MAX, choć nie oczekuje, że samoloty wejdą do operacji jeszcze w 2019 roku.
(
PRTL.pl)
Komentarze
Prześlij komentarz