10 marca, Boeing 737 MAX 8 (znaki rejestracyjne ET-AVJ), należący do
linii lotniczych Ethiopian Airlines, który wykonywał lot ET-302 z Addis
Abeby (Etiopia) do Nairobi (Kenia), rozbił się chwilę po starcie. Na
jego pokładzie znajdowało sie 149 pasażerów i 8 członków załogi. Wszyscy
zginęli.
4 kwietnia, Biuro Badania Wypadków Lotniczych Etiopii oraz Minister Transportu Etiopii przedstawili raport wstępny dotyczący tego zdarzenia. Śledczy w dokumencie podkreślają, że piloci Ethiopian postępowali zgodnie z procedurami awaryjnymi, ale nadal nie byli w stanie odzyskać kontroli nad samolotem.
Jako przyczynę katastrofy określono działanie systemu MCAS, którego zadaniem jest zapobieżenie przeciągnięciu.
Raport wstępny dotyczacy katastrofy B737 MAX8 Ethiopian Airlines dostępny jest tutaj (LINK)
4 kwietnia, Biuro Badania Wypadków Lotniczych Etiopii oraz Minister Transportu Etiopii przedstawili raport wstępny dotyczący tego zdarzenia. Śledczy w dokumencie podkreślają, że piloci Ethiopian postępowali zgodnie z procedurami awaryjnymi, ale nadal nie byli w stanie odzyskać kontroli nad samolotem.
Jako przyczynę katastrofy określono działanie systemu MCAS, którego zadaniem jest zapobieżenie przeciągnięciu.
Raport wstępny dotyczacy katastrofy B737 MAX8 Ethiopian Airlines dostępny jest tutaj (LINK)
Komentarze
Prześlij komentarz