Qantas Airlines zrobią porządek z plastikowymi akcesoriami

Do 2020 roku australijskie linie Qantas Airlines zrobią porządek z plastikowymi akcesoriami na swoich pokładach, takich jak sztućce, plastikowe filiżanki i osłony na zagłówki. Linie systematycznie będą również pracować nad zredukowaniem ilości odpadów o 75 proc. do roku 2021. Qantas Airlines długo pracowały nad ograniczeniem ilości odpadów i zmniejszeniem liczby opakowań z tworzyw sztucznych. Australijski przewoźnik zadecydował, że wykorzysta i odda do recyklingu trzy czwarte swoich odpadów do 2021 roku w ramach programu zrównoważonego rozwoju. Do 2020 roku usunie równeż 100 milionów jednorazowych wyrobów z tworzyw sztucznych, zastępując 45 milionów plastikowych kubków, 30 milionów jednorazowych przyborów kuchennych, 21 milionów filiżanek do kawy i 4 miliony plastikowych osłon na zagłówki – biodegradowalnymi alternatywami. – W procesie przewożenia 50 mln ludzi każdego roku, mamy do czynienia z ponad 30 tys. ton odpadów – mówi dyrektor generalny Qantas Group, Alan Joyce. – Jesteśmy odpowiedzialni wobec naszych klientów i społeczność, aby go zmniejszyć liczbę odpadów – dodaje. Linie Qantas i jego partnerzy – QantasLink i Jetstar wyeliminowały wcześniej wszystkie plastikowe słomki z swoich pokładów i salonów, a także plastikowe opakowania na piżamy i zestawy słuchawkowe. W ciągu najbliższych 12 miesięcy znikną papierowe karty pokładowe, plastikowe karty Frequent Flyer zyskają formę cyfrową, a wszystkie stare mundury zostaną poddane recyklingowi. Przewoźnik ma również najbardziej wszechstronny system kompensacji emisji CO2 dla każdej linii lotniczej i chce znacznego ograniczenia zużycia wody, energii elektrycznej i paliwa. – To jest nie tylko właściwe postępowanie, ale również dobre dla biznesu. Sprawi, że wyprzedzimy wymagania prawne w różnych krajach, w których działamy, gdzie istnieje data na pozbycie się jednorazowych tworzyw sztucznych – stwierdza Joyce. Na całym świecie wytwarzanych jest rocznie ponad 380 mln ton tworzywa. Ponad 75% jest wyrzucanych na wysypiska, podczas gdy 8 mln ton kwadratowych jest rocznie wyrzucanych do oceanu. Jeśli trend rosnących odpadów będzie się utrzymywał, do 2050 roku w oceanach będzie więcej odpadów z tworzyw sztucznych niż ryb. Problem z nadmiarem plastiku skłonił również inne linie lotnicze do podjęcia działań. Irlandzkie linie lotnicze Ryanair ogłosiły plany ograniczenia plastiku ze wszystkich operacji do roku 2023, podczas gdy Delta Airlines zaostrzyło ograniczenia w zakresie odpadów niebezpiecznych. W maju ubiegłego roku Alaska Airlines stała się pierwszą amerykańską linią lotniczą, która zakazała plastikowych słomek na swoich samolotach i we wszystkich salonach. (Rynek Lotniczy)

Komentarze