Airbus dostarczył odbiorcom 800 dużych samolotów komunikacyjnych

Airbus dostarczył w ubiegłym roku 93 odbiorcom 800 dużych samolotów komunikacyjnych, czyli zaledwie 6 mniej niż Boeing (Boeing dostarczył 806 samolotów w 2018. To więcej niż w 2017, gdy koncern z Tuluzy przekazał liniom lotniczym 718 samolotów. Trzeba jednak dodać, że wynik ten został osiągnięty rzutem na taśmę – w grudniu 2018 do użytkowników trafiło aż 127 samolotów, z czego 14 (3 A350-900 dla Hong Kong Airlines, A330-300 dla Hainan Airlines, A220 dla Air Tanzanii i 9 samolotów rodziny A320ceo/neo) przekazano w ostatnim dniu poprzedniego roku. W dodatku osiągnięcie było możliwe dzięki przejęciu od Bombardiera rodziny samolotów Cseries, oznaczanych obecnie jako A220. W 2018 Airbus dostarczył 20 A220, 626 samolotów rodziny A320 (w tym 386 rodziny A320neo), 49 A330 (w tym 3 A330neo), 93 A350 i 12 A380. Ubiegłoroczna sprzedaż koncernu z Tuluzy zamknęła się liczbą 747 zamówień netto. Łączny portfel zamówień europejskiego giganta wynosił pod koniec ub.r. 7577 samolotów, w tym 480 A220. Pomimo znacznych wyzwań operacyjnych, Airbus kontynuował produkcję i dostarczył rekordową liczbę samolotów w 2018. Pozdrawiam nasze zespoły na całym świecie, które pracowały do końca roku, aby spełnić nasze zobowiązania. Jestem równie zadowolony z wielu zamówień, ponieważ pokazuje to zasadniczą siłę rynku samolotów komercyjnych i zaufanie, jakim obdarzają nas nasi klienci. Jestem im wszystkim wdzięczny za ciągłe wsparcie. W miarę, jak będziemy zwiększać naszą wydajność przemysłową, będziemy nadal priorytetowo traktować cyfryzację naszego biznesu – stwierdził Guillaume Faury, prezes Airbus Commercial Aircraft. W ciągu ostatnich 16 lat Airbus systematycznie zwiększał produkcję rok po roku dzięki uruchamianiu nowych lini montażu końcowego na całym świecie. Znaczący wkład w zwiększenie dostaw Airbusa w 2018 wniosły zwłaszcza zakłady w Mobile i Tiencinie. (Altair)

Komentarze