Coraz mniej wypadków w lotnictwie ogólnym

Zgodnie z raportem Joseph T. Nall AOPA Air Safety Institute, liczba zdarzeń lotniczych w segmencie lotnictwa ogólnego, uwzględniając również śmiertelne wypadki, osiągnęła najniższy od 10 lat poziom. Opublikowane dane wskazują, iż liczba wypadków śmiertelnych spadła do zaledwie 0,84 na 100 tys. godzin lotu. W dokumencie dokonano analizy tendencji wypadków w lotnictwie ogólnym od 2015 r., czyli ostatniego roku, w którym w co najmniej 80 procent wypadków, została określona ich przyczyna. Chociaż liczba wypadków spowodowanych błędami pilota również spadła do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie, to czynnik ten jest nadal główną przyczyną zdarzeń w niekomercyjnym lotnictwie. Według raportu stanowią one około 74 procent wszystkich wypadków i 74,5 procent z ofiarami śmiertelnymi. "Te zdarzenia są często spowodowane brakiem doświadczenia i kwestią podejmowania niewłaściwych decyzji, a zazwyczaj prowadzą do kontrolowanego lotu w kierunku ziemi, utraty kontroli nad statkiem powietrznym lub znalezienia się pilota lecącego VFR w warunkach IMC", napisał dyrektor wykonawczy Instytutu Bezpieczeństwa Lotniczego, Richard McSpadden. "Będziemy kontynuować edukację w krytycznych obszarach, ale jako przemysł musimy zrobić więcej, aby poprawić te statystyki, a przede wszystkim przyspieszyć starania, aby dotrzeć do tych pilotów, którzy są podatni na błędy", dodał. Wypadki związane z problemami technicznymi i prowadzeniem łączności stanowiły około 16 procent ogólnej liczby zdarzeń. Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) oszacowała, że w 2015 r. lotnictwo ogólne wylatało 23.98 mln godzin co stanowi wzrost o 3,6 procent w stosunku do roku poprzedniego. Pierwszy raport Nall został opublikowany w 1991 r. Źródło: AVweb

Komentarze